Nain Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Vad tycker ni om EMU? Jag tycker lätt att vi ska införa Euro som valuta istället :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Det finns båda bra fördelar och dåliga delar med att gå med i EMU. Dom bra delarna är ju att företagen får det lättare att handla med varandra utan att behöva växla till sej rätt valuta och det är ju dyrt att hålla på med i längden. Det gynnar företagen mycket om vi går med i EMU. Dom dåliga sidorna Vi styr inte över vår egen valuta utan det styrs från Bryssel. Vi blir inte lika neutrala som vi är om vi har egen valuta. Jag syftar på allians friheten den försvinner ju mer då om vi går med i EMU. Jag är neutral i den frågan. Jag är varken för eller emot att gå med i EMU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voice_of_god Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Så vitt jag vet så är euron mera värd en Svenska kronor... jag vet inte fall det är en bra sak eller dålig, med tanke på att Sverige är i inflation sen länge. Det är mer fördelar med Euron än det är emot. Plus att Euron är snyggare en Carl Gustafs nynna :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 2 Juni 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Vore grymt med förrändringar i landet :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Mm, det känns som om svenskar aldrig vill förändra sig. Och en annan fördel, man slipper växla pengar när man reser inom Europa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Emu... Det är väll en fågel? -.- Men iaf nej inte EMU inte EU heller... vi ska vara självständiga itne gå med i nån pakt mot USA -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 2 Juni 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Moderaterna vill ha Euro, bland annat därför jag gillar dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Euro gör så allt blir dyrare, en bärs i frankrike kostar 50 spänn (50 cl) och i finland kostar den 23 spänn (överräknat till sek) allt blir ifall lika fucking dyrt ovasätt vad vi har för valuta, och hur många åker utomlands varje dag så det blir jobbigt att växla, det finns fler mot delar än fördelar... om euron sjunker så skiter sig alla dom länder som är me... och kronan håller på bli starkare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Apoca: Finland har ju cokså euro, så det du menar är....? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wiper^ Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Om man inför euro måste ju alla "lära sig räkna på nytt" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 När jag var i Tyskland, 1 år efter att de bytt, hade de prislappar där det stod hur mycket varan kostade i €uro och i D-mark. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ådis Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 jag är fö EU och alla dess tillhörigheter för att det förenklar mycket och dessutom anser jag att det är bra med förändringar eftersom det ofta innebär utväckling Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.