Hoppa till innehåll

Emu


Nain
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Spirtual

Är ändå mycket lättare och bättre om det är Euro.

 

spirtual: varför skulle vi gå ur EU ?

 

Länder som försöker skapa ett stort maktblock, Sveriges röst blir knappt hörd där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

För att hänga med, för att det blir lättare att handla med/i utlandet.

 

Men hur stor del av sveriges befolkning handlar egentligen i utlandet.

Anledningen till att sverige röstade nej var att alla norrländska byar där människor aldrig åker utomlands röstade just nej.

Ett fyrfalligt leve för norrland: Dom leve, hipp hipp,

HURRA,

HURRA,

HURRA,

HURRAAA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag lever i en by med 170 invånare i Norrland 100 mil från Stockholm och jag reser utomlands flera gånger om året (mest till Finland för min pappa och mina lillebröder bor där). Jag har sett hur dåligt det blir med EMU. Finländarna kan inte styra någonting gällande deras ekonomi utan det är Tyskland och Frankrike som bestämmer och priserna höjdes markant. Jag reser också varje år till Ungern med omringande länder och tyvärr talas det om att införa euron där också.

Argumentet om att det skulle vara roligt med omväxling är dumt för utseendet på de svenska mynten och sedlarna ändrades senast 2001. Och man tröttnar på euromynten och sedlarna också efterhand.

Jag önskar bara att EU skulle kollapsa och att Europa skulle få vara fritt igen.

 

P.S. Någon sa här tidigare något om Sveriges inflation. Inflation förekommer i praktiskt taget alla ekonomier (också EMU-området). I Sverige är inflationen t.o.m. oroande låg för Sverige når inte upp till Riksbankens inflationsmål på 2%.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...