Och nu är det ju bestämt också, det blir ingen Euro!!!
Skitbra!!
Och nu är det ju bestämt också, det blir ingen Euro!!!
Skitbra!!
Det är inte bra nu... vi måste bara ge med i EMU...!!!
↗ till inläggetJag trode vi va i EMU.Det är inte bra nu... vi måste bara ge med i EMU...!!!
Nej, vi är bara med i EU, EMU är vi inte medlemmar i... än.
↗ till inläggetJag vill inte att Sverige ska rasa av Brussel.Nej, vi är bara med i EU, EMU är vi inte medlemmar i... än.
De lär de inte göra. Det kommer bara bli bättre med EMU!
↗ till inläggetVet du inte att just nu e det inte bra att ha euro,men kanske om ett tag.De lär de inte göra. Det kommer bara bli bättre med EMU!
↗ till inläggethåller med snubben euron är väldigt ostabil och allt blir väldigt dyra men för eller senare måste vi byta för vi kan inte var med i EU men inte ha dess valuta så tillslut måste vi nog få det. Anledningen till att vi inte har det nu är att sverige är rädd för förändringar.De lär de inte göra. Det kommer bara bli bättre med EMU!
Vad är Emu?? :blink:
↗ till inläggetMan e med i ett team typ(fast capone seger att vi ska ha euro,nej tack).Vad är Emu?? :blink:
Äre typ som usa bara typ alla länder/stater har "dollar/euro" och att man är typ ett land i olika delar?? om allt styrs från (brysel<--fel stavat) måste dom ju tänkt det så
↗ till inläggetJa om Sverige fixar euro so kommer Sverige att styras av BrusselÄre typ som usa bara typ alla länder/stater har "dollar/euro" och att man är typ ett land i olika delar?? om allt styrs från (brysel<--fel stavat) måste dom ju tänkt det så
1. Det kommer bara bli bra!
2. Vad gör det om vi styrs av bryssel (MED Y!)
↗ till inläggetBrussel har rasat jetta monga ekonomier med deras politik(det e sant).1. Det kommer bara bli bra!
2. Vad gör det om vi styrs av bryssel (MED Y!)
EMU styrs från ECB (Europeiska Centralbanken) i Frankfurt-am-Main. Det är redan bevisat att valutaunioner inte fungerar. Kronan var från början en valutaunion, men den rasade samman efter bara 50 år när ekonomin i våra nordiska länder började gå åt olika håll. Sverige skall tänka långsiktigt (minst 100 år framåt). EU kommer också att falla samman förr eller senare (tänk på Kalmarunionen).
varför ska man tänka framåt när man inte ens lever då?
en viktigt sak! snubben bryssel stavas med Y!, jag blir galen på din stavning :P
Därför att man vill förbättre världen i sin livstid så sina barn och barnbarn mm och dom som lever i den tiden oxå får det bra
↗ till inläggetJa ja ta det lungt,kolla in min skript under mina svar.varför ska man tänka framåt när man inte ens lever då?
en viktigt sak! snubben bryssel stavas med Y!, jag blir galen på din stavning :P
Jaha, det visste jag inte, sry... Men det lär inte kollapsa så länge ens barn lever heller... men jag kan inte hålla med er eftersom jag inte kommer skaffa några barn
tja, du tror ju att världen går under om 50 år, så hela världen lär kollapsa medans du lever....
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in