Hoppa till innehåll

Windows 3.11

Slasktratt

Rekommendera inlägg

jag har en gammal dator stående i källaren. en laptop, tillverkad för en j*vla många år sen. i lådan som den ligger i, ligger där även 7 ex utav Rescue Disketter, som nån tryckt ner. far min känner knappt igen datorn, och jag tänkte att det var lika bra att dra igång den. jag tryckte in en rescuediskett och testade, men ni vet. gamla datorer = fuck. ett blev skit, jag kunde ställa in klockan, sen hängde sig datorn. jag testade alla 7 disketterna, och på den sista, när jag hade den i och bootade datorn från disketten så lyckades jag faktiskt få igång ett Beta-ex utav Windows 3.11. jag googlade runt hur jag skulle komma vidare, eftersom jag inte hade ett enda spår utav en manual, och fick fram att man skulle kunna skriva UsrTemp i en gammal, gammal kommandotolk som följde med datorn. det kom nu upp vad för operativsystem som legat på datorn tidigare, tydligen hade där legat Windows 3.11 M. ett okänt operativsystem i mina ögon, som jag försökte hitta fakta om. det är tydligen en textbaserad version utav windows 3.11, som endast släpptes för person på Microsoft. rätt intressant det där. datorn pallar alltså inte windows 3.11, men den lär klara 3.11 M.. nån som vet var man kan få tag i den här versionen lagligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe, så kul... ska leta lite på microsoft och se om jag kan hitta nån användbar mailadress (har lite kontakter på microsoft ;) )

hittade ingen lämplig person, prova deras webbformulär.

kolla annars på nån loppis.. fast nej det kan nog bli svårt men man kan hitta typ windows 3.1 där... men en specialversion kan bli svårt.

annars kolla på detta forum, kan hända att det finns någon som vet något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...