Hoppa till innehåll

Svergie


Mezox

Rekommendera inlägg

Fångarna har det inte bättre än pensionärer. Fångarna målas ut av hela samhället som dåliga människor medan alla tycker synd om pensionärerna. Det är synd om brottslingarna också. De begår inte brott utan anledning.

 

Vill man att någon som dödat en annan person, själv ska dö. Så är man lika störd som den personen som dödade. Alla har rätt till 100% att leva. Dom som är psykiskt störda och behöver hjälp, ska få hjälp. För det är hjärnan som kontrollerar dom. Dom ville säkert inte ha det såhär. Det är inte doms fel. Dom förtjänar bättre tycker jag.! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Fatosh

Om alla har rätt och leva varför dödar dem en.

 

Alla är inte störda förstår ni inte !!!.

 

Varför säger då nästan alla här i fuska.se att svartskallar inte får vara i sverige.

 

Ni säger ju inte att dem är lika värda.

 

Sluta med orden dem är störda därför dem gör det för att ha kul eller en orsak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Ingen dödar för att ha kul. De är psykiskt störda och behöver vård. De flesta människor (som inte har en psykisk störning) skulle aldrig återhämta sig från ngt sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Fatosh

Nej några gör det för pengar.

 

Asså vi kan inte hjälpa alla som är störda på något sätt. Dem borde ha fått hjälp förlänge sen !!!

Redigerat av Fatosh
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha då ska vi reda ut detta.

Hur kan vi säga att nån är psykiskt störd för det först.När man skapade det ordet så tog man å testade tex 2miljoner människor å dom som skiljde sig från majoriteten ä dom som vi kallar sjuka.Men tänk på att domdär 2 miljoner männsikorna var i sverge å av dom sa va det tiotusen som skjilde sig från majoriteten/dom som vi kallar sjuka.Men tänk om man tex tog 2 miljoner männsikor från kina eller nått annat land,då kanske det hade varit sånna som vi kallar sjuka som hade varit majoriteten å då hade sånna som vi kallar friska varit dom såkallade sjuka.Det jag vill säga med detta är att vårat så kallade "proffesionella" samhälla är uppbyggt av "mairoteter" å jag tycker inte att det ska vara så.

Å sen så kommer vi till de där ämnet om varför nån blir psykist sjuk.

Jag har min egen lilla teori som lyder såhär:Jag tror att när ett barn föds så kommer den till världen som en tom dator till världen som alla människor ska hjälpa å fylla i med programvara,men det ä mest föräldrarnas jobb.Och om man ger kärlek till det lilla barnet så får man ett barn som ger kärlek åt andra.Men om man ger hat åt det lilla nyfödda barnet så får man ett barn som ger hat åt sin omgivning.Å sen så finns det flera andra faktorer tex. fast om man ger barnet kärlek så finns det flera olika sätt att utrycka kärlek på.& fast man ger barnet riktig kärlek så betyder det inte heller att barnet kommer vara kärleksfullt hela sitt liv.Fö det beror inte bara på barnets föräldrar å syskon.Det beror ocskå på i vilken omgivning barnet växer upp i.Jag tror inte att det skulle vara nyttigt för barnet att växa upp bland grannar som är sura & aggresiva.Så om man vill ha ett kärleks fullt barn så ska man ge ren kärlek åt den.Men om man hade bara gett hat åt barnet så hade man fått ett barn som inte vet vad kärlek är & ett barn som hade kunnat göra vad som helst utan att få skuldkänslor.& jag tror också att det är dom barnen som fick hat ist för kärlek när dom var små att det blir dom som blir sjuka tex dubbel personlighet.Men jag tror att det bara inträffar när barnet fick hat som liten å när han blev vuxen så kanske han får kärlek av nån människa å då inser hjärnan oftast att den är gjord att få/ge kärlek ist för hat å då försöker hjärnan omprogramera sig.& det är det som kan gå fel ibland så att personen blir psykiskt sjuk,eller tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mofasa

keff keff keff.ta bort den rättpsykiatriska vården,och döm alla brottslingar,då menar jag såklart riktiga brottslingar,inte snattare osv..alla brottslingar borde känna på att sitta inne på kåken ett tag,så kanske dem ändrar inställning.döm dem till fängelse,och avgör DÄR om dem behöver vård eller ej.sen tkr jag att om man sitter i 1 år eller mindre i fängelse,ska man ha det hårdare än andra.1-5 år,aningen bättre,men inte bra!och 5-max borde dem ha det som dem har nu,inte för bra men ändå så dem kan leva där!tänk att dem flesta fallen tilldöms rättpsykriatisk vård,hmm.orättvist???! :blink: säg att jesus talar med dig,så slipper du fängelse typ...dödsstraff på pedofiler,mördare livstid,plus att de anhöriga till mördarens offer borde få stena förövaren när han är korsfäst på fängelsegården!!!resten fängelse då...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De ä ingen ide att skicka alla brottslingar till fängelet,iaf inte dom svenska fängelserna.Dom svenska fängelserna är juh som ett vilohem för brottslingarna.Dom borde byta ut så dom psykiskt sjuka får hamna i fängelset å skicka brottslingarna till psyket.Dom psykiskt sjuka skulle iaf ha en chans att kunna friskna till å hamna ut i arbets livet igen.Men så fort en psykiskt sjuk verkar tillfriskna så kommer en läkare å ger han nån medecin så han blir sjuk igen å så fortsätter det hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

keff keff keff.ta bort den rättpsykiatriska vården,och döm alla brottslingar,då menar jag såklart riktiga brottslingar,inte snattare osv..alla brottslingar borde känna på att sitta inne på kåken ett tag,så kanske dem ändrar inställning.döm dem till fängelse,och avgör DÄR om dem behöver vård eller ej.sen tkr jag att om man sitter i 1 år eller mindre i fängelse,ska man ha det hårdare än andra.1-5 år,aningen bättre,men inte bra!och 5-max borde dem ha det som dem har nu,inte för bra men ändå så dem kan leva där!tänk att dem flesta fallen tilldöms rättpsykriatisk vård,hmm.orättvist???! :blink: säg att jesus talar med dig,så slipper du fängelse typ...dödsstraff på pedofiler,mördare livstid,plus att de anhöriga till mördarens offer borde få stena förövaren när han är korsfäst på fängelsegården!!!resten fängelse då...

 

Snattare är riktiga brottslingar :P

 

Att stena en människa skulle vara tortyr och bryta mot de mänskliga rättigheterna. ALLA människor är lika värda och har rätt att leva.

 

Den rättspsykiatriska vården är mycket viktig för alla psykiskt störda människor. Utan den skulle de inte ha en möjlighet att tillfriskna och när de kommer ut ur fängelset finns det en möjlighet att de begår nya brott. Dessutom räcker det inte att bara säga ngt i stil med "Jesus talar till mig" utan bedömningen om man är psykiskt sjuk görs av professionella människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mofasa

Perisoreus:Jo,det är sant,om man tar en påse jordnötter på Ica borde man ha dödsstraff.Åtminstone livstid!

 

Men varför så käftig?Ung och käftig,det är vad du är."Alla människor är lika värda.Det har min mamma sagt! :cry: " HAHA in my ass,om nån skulle mörda din morsa,skulle du gå och klappa han på axeln då eller??

Jag sa ju att dem ska få rättpsykriatrisk vård,I FÄNGELSET.Dålig hörsel också?

(PS.Det där med steningen var lite ironi inblandad i...)

 

:evil: So long,FUCKERS!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Avstängd och bannad från Fuska:OOOOooh bryr mig så mycket.HAHA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...