Mezox Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Skrivet 27 Juni 2005 Jag kanske låter lite dum men jag förstår inte vad skillnaden mellan hårdvara och mjukvara e. Citera
FireFly Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Skrivet 27 Juni 2005 Jag kanske låter lite dum men jag förstår inte vad skillnaden mellan hårdvara och mjukvara e. Det gjorde inte jag heller först, men det är ganska enkelt.Hårdvara = Grafik-kort, moderkort, hårddisk osv. (Saker du kan ta på fysiskt) Mjukvara = Program på datorn och sånt som man inte kan ta på utan bara se på skärmen. T.ex. brandväggar finns i både hårdvara och mjukvara, om det är mjukvara installerar du ett program i datorn, om det är hårdvara så är det en liten låda som du kopplar till datorn istället. Citera
Mezox Skrivet 27 Juni 2005 Författare Rapport Skrivet 27 Juni 2005 Jag kanske låter lite dum men jag förstår inte vad skillnaden mellan hårdvara och mjukvara e. Då fattar jag. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.