Avregistrerad Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 Ja, kan föräldrarna tvinga en att idrotta? (vore bra om ni hade en källa till det, men det behövs ej) P.S. Ni ska veta hur det är, inte säga att tex "Det borde dom inte få göra" .D.S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 Det beror på. Om dom vill att man idrottar för att få en sund kropp och inte bli tjock eller få någon sjukdom, så är det ju lagligt. Men om dom tvingar en typ att bli fotbolls proffs och tränar en jättehårt mot sin vilja, det tror jag inte är tillåtet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PCH Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 (redigerat) Ja, kan föräldrarna tvinga en att idrotta? (vore bra om ni hade en källa till det, men det behövs ej) P.S. Ni ska veta hur det är, inte säga att tex "Det borde dom inte få göra" .D.S Absolut inte! En förelder ska inte få tvinga en att idrotta om man inte vill! mina föräldrar har aldrig tvingat mig att idrotta och dom kommer nog aldrig att gjöra det (: Redigerat 27 Juni 2005 av PCH Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 27 Juni 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 Är det vad du tycker eller är det vad du vet ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
o'reily Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 hah varför skiter du inte bara i dina föräldrar ?.. gör som du själv vill.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 Japp det får dom. Dom skapade dig så om du inte gillar det få fåru väll begå självmord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Claudia Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 Föräldrarna kan tvinga en till vad som helst. I en täckmantel av "för ditt eget bästa". Det är nyttigt att idrotta. Du kan försöka övertala dem, med lite snyftande brukar det mesta gå. Mina föräldrar (min farsa och hans flickvän) tvinga ut mig på landet på midsommar. Och jag e ändå 16... så jag fick spendera min värdefulla tid med att komvesera med pansionärer... jätte skoj...! <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 oki, du ville ha typ fakta. sålänge du inte är 18 år eller mer så är det målsman dvs mamma/pappa som har ansvaret för dig. det innebär i princip att de bestämmer över dig. men på andra sidan får de inte göra vad som helst utom din vilja (tvinga dig till vadsomhelst). vart gränsen går är jag inte säker på men jag tror att de inte kan göra det, vilket iofs kan kvitta eftersom att; det är en ganska liten sak och du borde kunna reda ut det med dem. vill du inte idrotta så ska du inte idrotta. det är ju ändå en sak som mest/bara berör dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Wish_Maker Skrivet 27 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2005 Om du inte vill idrotta fast dom tvingar dig så ska du göra som jag, skolka och inte träna och sånt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 28 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2005 De verkar som så iaf.Jah blev tvingad att börja idrotta,men nu älskar jah den sporten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 30 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2005 observera, att föräldrar inte kan tvinga sina barn att göra sånt som är skadligt/farligt/olagligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.