Hoppa till innehåll

Kan Föräldrarna Tvinga En Att Idrotta?


Avregistrerad

Rekommendera inlägg

Ja, kan föräldrarna tvinga en att idrotta?

 

(vore bra om ni hade en källa till det, men det behövs ej)

 

P.S. Ni ska veta hur det är, inte säga att tex "Det borde dom inte få göra" .D.S

 

Absolut inte!

En förelder ska inte få tvinga en att idrotta om man inte vill!

 

mina föräldrar har aldrig tvingat mig att idrotta och dom kommer nog aldrig att gjöra det (:

Redigerat av PCH
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föräldrarna kan tvinga en till vad som helst. I en täckmantel av "för ditt eget bästa".

 

Det är nyttigt att idrotta. Du kan försöka övertala dem, med lite snyftande brukar det mesta gå.

 

Mina föräldrar (min farsa och hans flickvän) tvinga ut mig på landet på midsommar. Och jag e ändå 16... så jag fick spendera min värdefulla tid med att komvesera med pansionärer... jätte skoj...! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oki, du ville ha typ fakta.

sålänge du inte är 18 år eller mer så är det målsman dvs mamma/pappa som har ansvaret för dig. det innebär i princip att de bestämmer över dig. men på andra sidan får de inte göra vad som helst utom din vilja (tvinga dig till vadsomhelst). vart gränsen går är jag inte säker på men jag tror att de inte kan göra det, vilket iofs kan kvitta eftersom att; det är en ganska liten sak och du borde kunna reda ut det med dem. vill du inte idrotta så ska du inte idrotta. det är ju ändå en sak som mest/bara berör dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...