Hoppa till innehåll

Dc++ Olagligt?

Gäst _Otaku_

Rekommendera inlägg

Gäst _Otaku_

Flytta denna tråden om jag postat i fel...

Är inte DC++ olagligt nu? Har hört att det var förbjudet att ladda ner sedan den 1 juni. Plus att hamsterpaj fortfarande har den på sin sida...!

Någon sa till mig att man kan bli anmäld till polisen om man laddat ner för mkt.

Jag har inte DC++, men min syrra har det och bryr sig inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega99

Att ha dc++ på sin sida och låta andra ladda ner det är inte olagligt, inte heller var det olagligt att ladda ner saker fören den 1 juni....

Men APB har inte tillräckligt mycket bevis för att få tillåtelse att få spåra oss... Så ladda hem så mycket ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att tanka hem filer som det är Copyright på var olagligt, men att tanka hem filer som är lagliga att tanka hem, det fick man förut. Men nu försöker polisen och andra små föreningar som APB stoppa nerladdningen, oavsett om det är lagliga filer eller inte. APB tycker jag ska suga sina egna b*llar för dom kan ingenting. Roligt att hackers lägger ut porr och liknande saker på deras hemsida. :P Snart tvingas dom lägga ner. Dom är väl rädda när dom sover att stortankare ska k*ulla upp dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förut fick man ha nertanknings program, som Kazaa och mm. Men då fick man bara ladda ner filer man själv ägde, antingen det, eller ta reda på om dom är lagliga att ladda ner. Så det har varit lagligt förut. Men nu har dom strikta regler att ta fast stortankarna, och andra tankare om dom kan komma över dom. Men det visade sig bara vara fega försök att skrämmas. och nu ska APB läggas ner ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, förr fick man tanka ner vad man ville, det var dom som delade ut det man laddade hem som ansågs vara "skurkarna".

Jo, så var det. Förlåt Mega och alla andra. My faulth :P

Det var uppladdarna som var dom olagliga snubbarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...