Hoppa till innehåll

Oblivion Expansion?


Gäst mrpiggy

Rekommendera inlägg

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Håller med...

 

Samt ideen om att man får möblera sitt skepp jävligt soft enligt mig.

Av skärmdumparna man har sett så kommmer det nog ta ett tag innan man får tag på skepet. När dom skrev att grottan gigantisk var det inte en underdrift.

 

Men det gör det bara bätter :D (har BTW inte klarat Oblivion än, aldeles för mycket att göra i det :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar ideén om att det finns ett äventyr redan innan man får skeppet. Och eftersom det tar en sån tid innan man får tag på skeppet så kanske dom väljer att man fortsätter i samma värld i Oblivion, och sedan när man får tag på skeppet vänder sig allt och ett helt nytt äventyr väntar. Skulle vara rätt så soft.

 

Skärmdumpar? Visa mig :D Kan iofs googla men jag orkar inte xD

 

Heh, kämpa på! Undrar hur många sidequests + main quests det finns. Och sen för att tala om hemligheter som grottor, och vapen. Synd att dom inte riktigt fick AI'n till topp. Har några riktigt roliga exempel på när AI'n buggar till sig :) Annars tycker jag det är ett toppspel. Morrowind är likaså ett toppspel, enligt mig. Men kan ibland kännas riktigt livlöst och trist.

Redigerat av MagiskaBarnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, kan berätta en skitrolig sak som hände mig. Jag joinade Arenan och kämpade mig upp och blev Grand Champion eller vad det nu heter. Och när jag steg ut ur Arenan kom ett f.an till mig. (snubbe som älskade mig). Han var skitstörande och sa att han älskade mig och ville följa mig var jag än gick. Jag sa nej till han första gången, då blev han skitledsen och gick iväg. Men jag tyckte han var så "söt" med sitt jättelånga gula hår så jag sa okej då. Då blev han superglad och det var mitt på natten så jag gick till närmaste pub. När vi kom in så var jag trött och ville såklart sova, och när jag skulle gå upp till mitt rum så ville han följa med. Lite sjukt om han skulle stå och kolla på mig medans jag sov, så jag sa åt honom att vänta på mig där nere. Precis när jag gick upp för trappan hörde jag han prata med en kvinna som just kommit in. Så här lät det ungefär:

 

Kvinna: Har du hört talas om den nya Grand Champion, Dragonheart (jag hette något liknande)

Mitt nummer #1 F.an: Nej, vem är det? Jag känner inte till han.

Så jädrans dålig AI. Han var så tom i skallen så jag sa åt han att följa efter mig igen och gick ut till närmaste berg. Det var en hög klyfta. Så jag beodrade han att stå på utkanten, sen svingade jag mitt svärd rakt i ryggen på honom, han föll och rullade och rullade in i ett träd. Han buggade in sig i trädet och sen flög han ur träder rakt upp i luften typ 50 meter i luften. Jag fattade ingentning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol den var bra men jag tror nog inte att den slog min :P

 

Om du/ni inte har gjort dark brotherhood uppdragen ska ni sluta läsa här!

 

******************SPOILER-VARNING******************************

 

Jag gjiorde ett uppdarag(minns inte vad det heter) när man blir inbjuden till ett hus för att leta efter en gömd skatt (tror dom andra men egentligen så ska man döda dom andra för att dom på något sätt har gjort arbetsgivaren arg). Jag drog på mig mina snyggaste kläder (magiska + i persuasion (stavning?) och personality) och gick in och började prata med dom andra gästerna (offren). När det bara var en ung soldat som jag inte hade pratat med än så sade han något elakt om en Dunmer-kvinna som var med i huset och det gjorde henne tydligen förbannad (bra AI kan man kanske säga) för hon fick totalt spel och summonade en imp och dödade soldaten. När en Adelsman gick fram för att stoppa henne så skrek hon "DIE FOOL!" och impen hoppade på honnom så att han också dog. Efter det så slog hon även ihjäl en Nord-barbar som var där inne.

Hon unsommonade Impen och gick och satte sig som om inget hade hänt, när jag pratade med henne direkt efter så lät hon rädd och sa "It's only three of us left here, I wonder who could have done such a aweful deed"

 

Jag rammlade av stolen och skrattade så att jag inte kunde andas! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars finns det ju massa buggar när man lyssnar på vad folk säger. Min favorit där är nog:

 

Person 1: "have you heard about Ogla-mush? I heard that he is good with heavy armor"

Person 2: "Yes, I have heard that he is good with heavy armor"

Person 1: "Aye, that is what i have heard"

Person 2: "Good day"

Person 1: "Good day"

 

Eller:

 

Maraduer: "you shall DIE!"

Pesant: " Really i thought he was a pick-pocked"

Maraduer: *slutar springa* "Really, is that so?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, konversationerna mellan folken är alltid klockrena. Det är nästan sällsynt att få höra en konversation som är logisk. En kille fick en gång för sig att han var en kvinna. Riktigt skumt. Sen så har det hänt att folk har missförstått varandra rejält.

 

Vandrade bara runt en skogs stig en gång, efter jag klarat MainQuesten. Såg två Burma vakter som var ute och jagade hjort med pilbågar. Tänkte att jag följde efter dom. Ena vakten var längre fram än den andra och spanade, medans den andre sköt på kommando. Plötsligt sköt den vakten längst bak en pil i luften, som råkade träffa den ena vaktens ben. Han brast ut ett tjut som lät väldigt tjejigt, typ: ''Eiihhhhuhhh". Efter en stunds tystnad (typ 10 sekunder) brast den skadade vakten ut "I'm going to kill you, you Psychopath!" och drog svärd. Han sprang mot den andre vaktens riktning men det fanns ett träd emellan. Och den arga vakten fastnade i det. Han fortsatte springa hela tiden, men kom ingenvart. Då sade den andre vakten; "The body is still warm, the killer must be near" fast ingen hade dött. Sen började han skjuta den vakten som fastnat i trädet med pilar, det tog väldigt lång tid(dom är dåliga på att aima), och alltid kom det kommentarer mellan båda vakterna

 

Skjutande vakt "YOU SHALL DIE!"

Fastnande vakt: "Uhhh, Ahhh" "A psychopath!"

 

Efter en 20 minuters fjollfajt så dog den fastbuggade vakten. Efter typ 40 pilar i huvudet och 20 i arslet. Då sprang den andre vakten emot han och böjde sig ner och sa "The body is still warm, the killer must be around here" och vände sig emot mig och började attackera mig. Jag förstod verkligen ingenting. Så jag hade inget annat val än att dra svärd och hugga ner han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...