Hoppa till innehåll

Child Control


ELF

Rekommendera inlägg

Vet någon hur man raderar hela Child Control?

Mamma har raderat det, men det ligger ändo kvar och säger till när man är ute på något som man inte får vara ute på.

Någonstans stod det crack på en internet sida som jag var på. Så Child Control stängde av den internet rutan :angry:

 

Jag har kollat i msconfig om jag kunde stänga av autostart, men nähe. Hittar inget där... Jag har ledat i regedit. Hittar inget där heller...

 

 

DET SPÖKAR PÅ DATORN :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter fortfarande som om något gått snett vid avinstallationen. kolla deras hemsida om det är nån patch eller nåt som behövs.

 

slå upp alla datorns processer på http://www.processlibrary.com

 

använder du IE eller FF som webbläsare?

 

 

Jag använder IE.

Child Control är ju som ett virus. När man öppnar en helt vanlig internet ruta genom att dubbelkicka på IE ikonen så stängs den igen. Bara om man redan har en uppe innan. Man måste trycka CTRL+N eller arkiv>nytt>fönster :angry: :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kollat processlibrary? kanske hittar rätt process, den kan heta något oskuldsfullt som sysagent eller nåt.

 

detdär med ikonen lät skumt, tycker du ska kolla egenskaperna vart den pekar, och kolla framför allt om det står t.ex. -nånting efter sökvägen.

 

altså nu tror jag inte det, men det kan hända att programmet delvis använder en rätt simpel teknik för att spärra sidor. men nu börjar vi komma in på mer känsligare saker, det finns en möjlighet att komma runt t.ex. en skolas skydd så lyckas du inte med något annat så kan du pm:a för mer info...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...