Hoppa till innehåll

Hjälp Fort!


Gäst Beldur
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Beldur

Hej, jag behöver hjälp så fort som möjligt!

 

 

Jag kan inte starta datan, först gör den som den ska... Sen när menyn med användare ska komma upp så blir det bara svart fast innan blir det en blå ruta i 1 halv sek... Vad ska jag göra?! Vill ha hjälp snabbt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är troligtvis någon viktig windows-fil som är skadad/borta. Det är svårt att avgöra vilken om man inte får se vad det står när skärmen blir blå.

 

Det enda jag kommer på som du kan göra är att försöka reparera det som är skadat eller hela windows-installationen. Eller så installerar du om operativsystemet från början.

Om du vill spara filer som låg på hårddisken kan du köpa en ny och installera windows på den och på så sätt behålla allt på den gamla hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Beldur

Ja det stog vilken fil som är skadad... Jag tror att det stog att jag skulle sätta in Windows Installations skivan för att det skulle bli bättre, men jag fick inte med Installations skivan för Win xp home... Finns det nåt annat sätt? Jag installerar helst inte om Oprativsystemet gjorde det på den gamla fick ett h*lvete, men man kan ju få hjälp... Ja, jag ska se vad jag kan göra har E-mailat Acer också men jag har ännu inte fått svar..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

förmodligen var det förinstallerat. men du brukar det följa med en återställnings cd. prova den. annars;

 

prova tryck... F8 tror jag... när den startar... det ska komma upp en meny, du kan välja att starta i felsäkert läge. funkar det så gå in i hjälp & support och leta reda på återställ datorn eller nåt på förstasidan. då kan du återställa datorn från ett tidigare tillfälle, innan det slutade funka. går det inte att gå in i felsäkert måste du installera om systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...