Hoppa till innehåll

Zelda - Majoras Mask

blue_yoshi

Rekommendera inlägg

aså. jag fattar inte hur jag ska få brevet till Kafei´s mamma :blink:

har klarat av de där uppdraget och fått den där masken. men jag har inte lyckas fått postman´s hat och då måste jag ju ha brevet till Kafei´s mamma. när får man de då? och hur? man får väl de av den där killen i Curiosetyshop eller vad nu den där butiken heter där han säljer stulna saker. har köpt allt av honom. men sedan står de ju, när man kollar i Bomder´s Notebook, "Backdoor" vad menas med de då :blink:

sedan undrar jag hur jag får den där masken så jag kan snacka med mumierna eller något liknande.

man ska gå in i nå hus i Ikana Canyon eller hur? men jag fattar inte hur/vart Ô_o

tack på förhand. vill ha jätte snabb hjälp.. ska liksom bort och jag vill ha spelet med mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aså. jag fattar inte hur jag ska få brevet till Kafei´s mamma  :blink:

har klarat av de där uppdraget och fått den där masken. men jag har inte lyckas fått postman´s hat och då måste jag ju ha brevet till Kafei´s mamma. när får man de då? och hur? man får väl de av den där killen i Curiosetyshop eller vad nu den där butiken heter där han säljer stulna saker. har köpt allt av honom. men sedan står de ju, när man kollar i Bomder´s Notebook, "Backdoor" vad menas med de då :blink:

sedan undrar jag hur jag får den där masken så jag kan snacka med mumierna eller något liknande.

man ska gå in i nå hus i Ikana Canyon eller hur? men jag fattar inte hur/vart Ô_o

tack på förhand. vill ha jätte snabb hjälp.. ska liksom bort och jag vill ha spelet med mig

ok, jag antar att det är Gibdo mask som du leter efter, den som gör så att mumierna inte attackerar. För att få den ska du upp till Ikana Canyon, där uppe finns ett hus med en megafon eller nått på taket som är låst, där ska du in för att kunna få masken. Men för att kunna komma in där måste du in i en grotta bakom nuset en platå högre upp. Det är bara att följa den uttorkade floden. När du kommit in dit träffar du en häxa, när hon sen försöker attackera dig ska du spela song of storms tror jag, det ska iaf börja regna och det kommer att göra så att floden fylls på och det kommer att leda till att hjulet på det låsta huset kommer att börja snurra och musik kommer att börja spelas. När den gör det som försvinner alla Gibdos runt omkring och du ska gå ner till huset igen. Dörren kommer fortfarande att vara låst och för att kunna komm in måste du gömma dig någonstans i närheten av huset. Efter ett tag kommer det att komma ut en lite tjej, om hon upptäcker dig kommer hon att springa in och du kommer att få vänta tills hon kommer ut igen. i fall hon inte ser dig ska du gå in i huset och sen ner i källaren. Där träffar du hennes pappa som är halvt männinska och halvt mumie, spela song of healing för honom och masken är din :) (var ett tag sen jag spelade men jag tror att det ska vara rätt i alla fall)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...