Hoppa till innehåll

Vad Har Du Lärt Dig I Skolan Idag?


Slasktratt
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 201
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Har du nåt du lärt dig i skolan idag som är lönt att författa? Skriv det då. Så får vi se om man egentligen lär sig nånting intressant.. ?

 

 

Har lärt mej att göra nationellt prov i svenska b(Göra en minst 8sidor uppsats på ett ämne du inte får välja själv, den här gången "hälsa och livsstill"), det är varken kul eller rolig. och det tär på hälsan, mådde dåligt i en dag tänkte bara en massa bokstäver och hade blåsa på fingret efter pennan.

Redigerat av king_nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag har jag inte lärt mig något specielt... eller... mjo, jag har lärt mig lite snabbt om vad man ska göra om det kommer en orkan.

Man ska bl.a fylla sitt badkar, burkar, tillbringare etc med rent fräscht vatten som man sedan kan dricka och laga mat med sen. P.g.a att kloakerna kan brista och vattnet bli förorenat.

 

Även öppna ett fönster eller en dörr för att få samma tryck inne som ute.

 

Sen gömma sig i antingen en garderob eller toaletten.

 

Ha med sig stearingljus, ficklampor och batterier, även ha med sig ett batteriradio för att veta när faran är över.

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Åååh, man kan vilken få något om man bara satsar tillräckligt hårt!!

 

Hehe! Idag satt man kvar i skolan och gjorde läxor. Såå, inget hemma alltså...

Hemma kan man liksom inte koncentrera sig! Datorn står ju där och frestar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag har jag inte lärt mig något specielt... eller... mjo, jag har lärt mig lite snabbt om vad man ska göra om det kommer en orkan.

Man ska bl.a fylla sitt badkar, burkar, tillbringare etc med rent fräscht vatten som man sedan kan dricka och laga mat med sen. P.g.a att kloakerna kan brista och vattnet bli förorenat.

 

Även öppna ett fönster eller en dörr för att få samma tryck inne som ute.

 

Sen gömma sig i antingen en garderob eller toaletten.

 

Ha med sig stearingljus, ficklampor och batterier, även ha med sig ett batteriradio för att veta när faran är över.

 

:huh: Låter omständigt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...