Hoppa till innehåll

Vad Har Du Lärt Dig I Skolan Idag?


Slasktratt

Rekommendera inlägg

A4L: Ja... Några av oss använder oss av känslor och förståelse med andra människor. Och några är bara allmänt dumma i huvudet.

 

Jag har inte skola just nu, Praoar i två veckor men lär mig speciellt mycket om spel och diskuterar om spel och sådant. (Jobbar på EbGames. Brukar prata med kunderna om spel och sådant. Mycket trevligt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

@ Skåningen '>_>

 

Jag lärde mig om funkionen om NAND-och NOR-grindarna på digitaltekniken och hur man [b]dividerar bråk på matten[/b]. Sen var det inte så mkt mer lärorikt man hade idag. ;P

 

Grundkurs i 7:an man lär sig det.

 

Aja, idag lärde jag mig lite snabbt om Ohms lag: http://www.lundberg-lagerstedt.se/ohm/omega1b.gif

 

U = I*R

R = U/I

I = U/R

P=I^2*R

 

R = resistans

I = Ström

U = Spänning

P = Effekt

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Lärde mig att man inte ska gå på vad som helst ;)

En kompis gav mig en kulspetspenna, trodde jag, och jag skulle använda den och tryckte den där knappen högst uppe för att man ska kunna skriva med den, och fick jätteont elchock i tummen...

Skrattade och tryckte med den andra tummen och fick åter elchock.

Kompisen skrattade och undrade om jag kunde hålla ner knappen.

Tryckte på den med pekfingret men det var omöjligt att hålla ner den.

Testade igen med det andra pekfingret, men nåja, nu vet jag att strömmen gör så att musklerna inte lyder hjärnan utan regerar själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...