Hoppa till innehåll

Videoredigering


nico

Rekommendera inlägg

någon som vet några bra program för videoredigering? jag vill ha ett ganska avancerat men inte lika svårt att lära sig som premiere eller avid.

premiere elements skulle vara perfekt, men min processor har inte stöd för en sak (SSE) som krävs för att kunna köra det.

 

någon som har något förslag? hittar jag något jag är riktigt nöjd med kan det hända att jag skickar några fm... det spelar ingen större roll vad det kostar (bara det inte kostar typ 20 000:- ).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, nu vet jag inte riktigt villken typ av videoredigering du menar, men du kan ju alltid ta en titt på "Particle illusion", www.wondertouch.com.

Om inte det är vad du letar efter kan det ju vara "Ulead videostudio", ww.ulead.com.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag menar program man klipper i, inte gör effekter i. fast detdär första programmet var bra även om det inte var det jag letade efter. du kanske kan få några fm som tack för tipset.

 

Ulead har jag provat förut och det gillar jag inte så mycket...

 

fortsätt tipsa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gör själv ganska mycket B-film.. Trixar dock inte så mkt i datorn, det får allt hänga på skådespelarna lite :P

 

Movie Maker är väl det jag använder till de lite "enklare" effekterna, sen fixar jag diverse stillbilder i photoshop, t.ex klipper bort en arm på en man eller så, sen kopierar jag bara det lagret och animerar så gott jag kan. Självklart blir det inte snyggt. Men jag har iallafall fått mig själv när jag springer som en galning, påklädd ninjadräkt, genom himmelriket. Detta gör jag som sagt inte i Movie Maker, utan i förbilderna i Photoshop som jag sen trixar med i antingen Video-C, som jag har "skaffat" till Mac, sen har jag diverse plug-ins.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oh tnx!

 

brorsan gjorde en massa typ talkshows och underhållningsprogram när han var mindre. det bästa är nog en parodi på dansband! en del av texten.. [...du viskar i mitt öra, att vi ska äta semlor ikväll... du är så söööööt, du är så sööööt...] allt till typisk dansbandsmusik. men back to topic nu....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ca 15 olika videoredigeringsprogram på datorn.

Jag har gjort typ amatörfilmer sen jag var 8.

Undra om Video-C finns till Windows? (Svara inte på det, för jag har nog redan hittat svaret vid det läget.)

 

Min bästa "Effekt" film var nog att jag flög i himmlen och spottade eldbollar på

människor. Då använde jag såklart en "Greenscreen" för flygeffekten och "Particle illusion" för eldbollarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fått tag i Adobe Premier, och har börjat på ett projekt så smått. Annars har jag som sagt använt Video-C senaste tiden.

 

I sjuan så använda jag också som jag sagt endast Windows Movie Maker, jag har laddat upp ett "smakprov" på en utav dom tonvis med kortfilmer jag gjorde.... Endast i Movie Maker.

 

http://media.putfile.com/Zzzzz-cwmv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...