Gäst Fatosh Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 Läste i expressen detta. Terrornätverket al-Qaida har hittills fokuserat på de stora militära nationerna USA och Storbritannien. I somras kom terrorhot mot bland annat Danmark och Italien - och i går riktades också hot om blodbad i Sverige. I ett nyinspelat tal som visades i tv-kanalen al-Jazira framträdde al-Qaidas andreman Ayman al-Zawahiri. Han inledde med att klargöra att al-Qaida låg bakom det blodiga attentatet mot Londons tunnelbana den 7 juli då 52 personer miste livet. Sedan fortsatte han, i en varning till alla länder som anslutit sig till de internationella styrkorna i Irak och Afghanistan: - De länder som deltagit i aktioner mot Palestina, Irak och Afghanistan är strategiska mål för oss, så alla som vill ha fred bör hålla sig borta från dessa områden. 92 soldater Sverige har för närvarande 92 soldater i Afghanistan i de internationella säkerhetsstyrkorna ISAF. I sitt tal är al-Zawahiri mycket tydlig i sina hot: - Så som era arméer lät floder av blod flyta i våra länder, kommer vi att spränga vulkaner av ilska i era länder. På bandet framträder även en av de sju Londonbombarna, den engelsk-pakistanske läraren Sidique Khan som sprängde sig till döds i tunnelbanestationen Edgware Road och dödade sju människor. Han läste upp sitt testamente och förklarade varför han blev självmordsbombare: - Jihad har en fast grund både i den heliga Koranen och i hadithen. Jihad garanterar paradiset för muslimerna, sa han på engelska. "Européernas fel" Khan lägger skulden för Londonattackerna på Europas medborgare som röstar fram regeringar som "begår brott mot mänskligheten". - Nu får ni smaka ur samma glas som era soldater ger våra folk. Han avslutar sitt testamente med att förklara: - Mina vägvisare är shejk Usama bin Ladin, doktor Ayman al-Zawahiri och shejk Abu Musab al-Zarqawi. Det är oklart var bandet blev inspelat, men pakistansk polis uppgav strax efter attackerna i London att Khan vid flera tillfällen besökt både Pakistan och Afghanistan. källa:http://www.expressen.se/index.jsp?a=429728 Nu har ni 2 länder att skylla på, USA och Storbrittanien, Många brukade säga att USA har rätt till alt ok, Men det är väl inte så kul att höra detta va ??? ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 Läste i expressen detta. Terrornätverket al-Qaida har hittills fokuserat på de stora militära nationerna USA och Storbritannien. I somras kom terrorhot mot bland annat Danmark och Italien - och i går riktades också hot om blodbad i Sverige. I ett nyinspelat tal som visades i tv-kanalen al-Jazira framträdde al-Qaidas andreman Ayman al-Zawahiri. Han inledde med att klargöra att al-Qaida låg bakom det blodiga attentatet mot Londons tunnelbana den 7 juli då 52 personer miste livet. Sedan fortsatte han, i en varning till alla länder som anslutit sig till de internationella styrkorna i Irak och Afghanistan: - De länder som deltagit i aktioner mot Palestina, Irak och Afghanistan är strategiska mål för oss, så alla som vill ha fred bör hålla sig borta från dessa områden. 92 soldater Sverige har för närvarande 92 soldater i Afghanistan i de internationella säkerhetsstyrkorna ISAF. I sitt tal är al-Zawahiri mycket tydlig i sina hot: - Så som era arméer lät floder av blod flyta i våra länder, kommer vi att spränga vulkaner av ilska i era länder. På bandet framträder även en av de sju Londonbombarna, den engelsk-pakistanske läraren Sidique Khan som sprängde sig till döds i tunnelbanestationen Edgware Road och dödade sju människor. Han läste upp sitt testamente och förklarade varför han blev självmordsbombare: - Jihad har en fast grund både i den heliga Koranen och i hadithen. Jihad garanterar paradiset för muslimerna, sa han på engelska. "Européernas fel" Khan lägger skulden för Londonattackerna på Europas medborgare som röstar fram regeringar som "begår brott mot mänskligheten". - Nu får ni smaka ur samma glas som era soldater ger våra folk. Han avslutar sitt testamente med att förklara: - Mina vägvisare är shejk Usama bin Ladin, doktor Ayman al-Zawahiri och shejk Abu Musab al-Zarqawi. Det är oklart var bandet blev inspelat, men pakistansk polis uppgav strax efter attackerna i London att Khan vid flera tillfällen besökt både Pakistan och Afghanistan. källa:http://www.expressen.se/index.jsp?a=429728 Nu har ni 2 länder att skylla på, USA och Storbrittanien, Många brukade säga att USA har rätt till alt ok, Men det är väl inte så kul att höra detta va ??? ! Eftersom det är expressen som skrivit det så tror jag inte på det.Kvällstidningarna har en förmåga att bara skriva om sesationer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 Läste i expressen detta. Terrornätverket al-Qaida har hittills fokuserat på de stora militära nationerna USA och Storbritannien. I somras kom terrorhot mot bland annat Danmark och Italien - och i går riktades också hot om blodbad i Sverige. I ett nyinspelat tal som visades i tv-kanalen al-Jazira framträdde al-Qaidas andreman Ayman al-Zawahiri. Han inledde med att klargöra att al-Qaida låg bakom det blodiga attentatet mot Londons tunnelbana den 7 juli då 52 personer miste livet. Sedan fortsatte han, i en varning till alla länder som anslutit sig till de internationella styrkorna i Irak och Afghanistan: - De länder som deltagit i aktioner mot Palestina, Irak och Afghanistan är strategiska mål för oss, så alla som vill ha fred bör hålla sig borta från dessa områden. 92 soldater Sverige har för närvarande 92 soldater i Afghanistan i de internationella säkerhetsstyrkorna ISAF. I sitt tal är al-Zawahiri mycket tydlig i sina hot: - Så som era arméer lät floder av blod flyta i våra länder, kommer vi att spränga vulkaner av ilska i era länder. På bandet framträder även en av de sju Londonbombarna, den engelsk-pakistanske läraren Sidique Khan som sprängde sig till döds i tunnelbanestationen Edgware Road och dödade sju människor. Han läste upp sitt testamente och förklarade varför han blev självmordsbombare: - Jihad har en fast grund både i den heliga Koranen och i hadithen. Jihad garanterar paradiset för muslimerna, sa han på engelska. "Européernas fel" Khan lägger skulden för Londonattackerna på Europas medborgare som röstar fram regeringar som "begår brott mot mänskligheten". - Nu får ni smaka ur samma glas som era soldater ger våra folk. Han avslutar sitt testamente med att förklara: - Mina vägvisare är shejk Usama bin Ladin, doktor Ayman al-Zawahiri och shejk Abu Musab al-Zarqawi. Det är oklart var bandet blev inspelat, men pakistansk polis uppgav strax efter attackerna i London att Khan vid flera tillfällen besökt både Pakistan och Afghanistan. källa:http://www.expressen.se/index.jsp?a=429728 Nu har ni 2 länder att skylla på, USA och Storbrittanien, Många brukade säga att USA har rätt till alt ok, Men det är väl inte så kul att höra detta va ??? ! Så sant, men ett tag blev jag rädd... :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 Vi får hoppas att inte sverige blir ett katastråf land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 Står det i Expressen är det inget att oroa sig för. Det är när det står i DN det börjar blir riktigt läskigt :(. Skämt åsido, lita inte alltför mycket på kvällstidningarna, de är inte pålitliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 Äntligen ett läge att ge Sverige ett tillfälle att egentligen mäta sin kapacitet, få uppmärkssamhet och sätta ditt halvgalningarna, mitt i natursköna Sverige! Låt oss se vad ni egentligen gör för Sverige, "patrioter". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 3 September 2005 Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Så det är därför att vi ska begå döttstraff, Hällre betala pengar så vi kan skydda landet än betala en som dödat nån annan som kunde bli soldat. Dessutom så är det inte fake, Min familj har en kanal som heter al-jazira, Där såg jag på tv nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 3 September 2005 Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Så det är därför att vi ska begå döttstraff, Hällre betala pengar så vi kan skydda landet än betala en som dödat nån annan som kunde bli soldat. Dessutom så är det inte fake, Min familj har en kanal som heter al-jazira, Där såg jag på tv nåt sånt. Jo ,det är fake.Vaför skulle de vilja komma åt sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 3 September 2005 Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Därför att sverige skickade ut soldater till afganistan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannie Skrivet 4 September 2005 Rapport Dela Skrivet 4 September 2005 Hade jag inte varit moderatr hade jag utryckte min åsikt om den där ***** ********** till ******. Men jag gör inte det. herregud du är 40 år väx upp nu. Man borde införa gränskontroll i dom där j*vla länderna och låta dom bomba sig själva bäst dom vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 5 September 2005 Rapport Dela Skrivet 5 September 2005 Håhåjaja...religion...vad trött jag är på religion! För mig är de där fundamentalisterna inte mer värda än det jag lämnar efter mig på dass. Jag skulle uppriktigt sagt bli GLAD om alla al-qaidamedlemmar och jihad-utövare skulle dö imorgon. Smärtsamt eller humant, det gör detsamma, bara de försvinner från jordens yta. Det skulle inte förvåna mig om de attackerade Sverige... Jag tror faktiskt att de kommer att försöka...och lyckas. Ingenting är ju viktigare för dem än sin religion och heliga krig hit och dit. Frågan är nästan bara vilket målet blir...Arlanda? eller varför inte ett fullsatt Globen. Om man dessutom tänker på Sveriges EXTREMT öppna syn på invandring, är det VÄLDIGT troligt att det redan finns en stor skara al-qaidasympatisörer i landet. Med tanke på hur kallt uträknat allt var för 9/11-attacken så kan man ju inte ens börja spekulera i vad de kommer att göra nu. Kanske blir en global terrorattack där de attackerar ALLA medverkande länder på en å samma dag. Eller så blir det i Sverige den 12 januari...vore ju logiskt...112. blah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuddE Skrivet 5 September 2005 Rapport Dela Skrivet 5 September 2005 Jag tror inte att expressen skulle ljuga om nåt sånt här, men däremot har dem nog överdrivit lite ,kanske.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.