Hoppa till innehåll

Paper Mario The Thousand-year Door

Rekommendera inlägg

Gäst The heroin
Skrivet

Har hittar den svarta nyckeln (till lådor med förbannelser i) men hittar inte själva lådan.

Har gått så långt man kan -- till en nerfälld träd som blockerar vägen. På andra sidan av stammen finns en röd nyckel.

Jag har sett ett lås (som den röda nyckeln säkert går till) inne i affären vars ägaren blivit en gris.

Jag har kollat i boken som följt med spelet -- och där står det att man kan få förmågan att rulla ihop sig som en tidning och rulla under nerfällda träd.

Jag antar att man måste hitta lådan och få förbannelsen över sig och kunna rulla under trädet för att hämta den röda nyckeln.

Så, så här långt, vad ska man göra?

Skrivet

Trädet: Du ska använda Koops och skjuta honom under med skalet för att få tag i nyckeln. Det leder som sagt till dörren i affären som innehåller den svarta kistan och några items tror jag. Nu kan du ta dig under trädet.

Gäst The heroin
Skrivet (redigerat)

Wow --- har inte tänkt på det ;)

Vad gör man efter att ha hoppat i det där hålet? Till höger är det en stor sten som blockerar vägen. Till vänster är det skog, men man kan inte nå den för om man försöker trillar man bara i hålet och kommer tillbaka där man blåste bort "pappret" som döljde hålet.

Redigerat av The heroin
Skrivet

Du ska ner i hållet där du blåste bort papret så kommer du till bakrunden. Där till höger finns en sten som du ska putta på då rör sig stenen som blockera vägen. Då kommer fram ett hål hoppa ner i det så kommer du förbi stenen. Sen är det bara en gårakt fram så kommer du till crepy steeple. Behöver du mer hjälp eller om du inte fatta säg bara till. B)

Gäst The heroin
Skrivet

AAAHHH!!! Knuffade stenen men den rörde inte ur fläcken. Jaja, har inte gjort det tillräckligt mycket :P

Tackar. Återkommer kanske om behöver mer hjälp :)

Gäst The heroin
Skrivet

Är kass på engelska.

Nu ska jag söka efter snubben Bobbery. Jag hajar noll. Professorn Frankly säger att han finns i dörren till höger om hans rum i östra Rougeport men jag ser ingen Bobbery.

Sen kan vi fara iväg till ön efter den femte kristallstjärnan.

Skrivet

Alltså Huset bredvid franklys. Du måste gå till östra sidan, använda Yoshi för att ta dig över "ån". hoppa upp för lådorna upp till taket. Från tak till tak, rulla ihop dig och ta dig nerför skorstenen.

Gäst The heroin
Skrivet

Men lådorna når inte upp till taket?

Jag kan inte hoppa dit.

Ååååh, ursäkta. Problemet löst. Ett litet missförstånd bara.

Hrrmm. Ett problem till.

Jag är på ön och hittat Bobbery. Han vill ha en flaska med någonting (vet inte hur stavas :)) Och jag ser något under den stora hängbron men hur ska jag nå den?

Skrivet

Tryck R för att kunna gå på sidan och trilla genom springorna. Det är dock inte detta du är ute efter. På samma ställe finns det en ö i bakgrunden med kokosnöt. Ta den och ge den till Flavio, kaptenen. Han ger dig din chucola cola.

Gäst The heroin
Skrivet

Aha :) När kaptenen sa att han ville ha något från ön, gav jag honom den dyrbara whacka-grejen, som ger 25 HP och 25 FP... Osis :)

Gäst The heroin
Skrivet

Hrrrmm.

Problemet: Hur fyller jag det andra ögat på dödskallsklippan? Ena ögat är ju fylld med Flarvios röda, fina, dödskalllikande grej.

Om jag slår med hammare eller dunsar på två stenar, den ena blå och den andra röd, kommer det bara fram eld som jag måste slåss mot eftersom man inte kan fly.

Skrivet

Sluta dubbelposta, nästa gång åker du på en varning.

För att svara på din fråga:

Prata med Flavio igen. Och lyssna noga till vad han sjunger.

Den ena statyn kan man slå med hammaren på, den andra gör man en markduns på.

Han talar om hur många ggr du ska göra det på statyerna och i vilken ordning, så öppnas ingången.

• Skapa ny...