Hoppa till innehåll

Några Frågor Angående Paper Mario

Gäst The heroin

Rekommendera inlägg

Gäst The heroin

Fråga 1: Hur får man tag på Turley Leaf -- man får en när man redat ut Petalburgs borgmästarens trubbel, men hur får man fler av såna sköldpaddlöv?

Fråga 2: Tips om hur man ökar sin nivå? Alltså, hur kan man få så många stjärnpoäng som möjligt?

Fråga 3: Hur får man tag på Horsetail?

Fråga 4: Hur får man den Shine Sprite i Great Tree? Den finns på en stor svart fyrkantig sak som finns överallt i trädet -- de med fina vita mönster. Man kan inte använda superhopp eller superhammaren.

Kommer säkert på fler frågor senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags för min e,ntre.

1: Vid borgmästarens trappa utanför dör en går du lite till vänster. Då kommer du bakom ett plank med 3 växter som står rakt up. Om du går brevid dom ska det komma ett stort rött ! . Tryk på (A) och ur någon av dom ska ett löv komma ut.

2:Klara pit of 100 trails eller döda guld blomman i Twilligt Town. Du kan ochså bli the Grate gonzales igen med att börga jobba på glits pits igen.

3: Den finns någonstans vid ett stort högt grönt rör i petal medows. Det liger nog i gräset i närheten tror jag.

4: Åvanför shine spiriten på övervånigen finns en skulptur typ som finns lite överallt i trädet som är svart med vita grejer på. Blås på den med Flurrie och den flyger bort kvar står en flygpad. Bli till papersflyggplan och flyg över till andra rumet där det är en till flygpad. Bli papersflyggplan igen och flyg till shine spiriten.

Om du behöver mer hjälp eller inte förstod säg bara till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Okej, okej, tackar så mycket.

Fråga 5: Kan man göra sin vanliga hopp snyggt under strider? (Stylish! med rosa bokstäver) Kan man göra det också med vanlig hammarslag?

Fråga 6: Det finns någonting insgredens som heter något med Peach. Vad är det?

Fråga 7: Jag tyckte mig ha hört om något att man kan ha åtta gruppmedlemmar. Men man får bara sex (plus miss Mowz)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

5: Hoppa på fienden och gör dubelhopp så det skadar dubelt så mycket. Andra gången du landar på fienden tryck a igen så blir det stylish.

6: Gå till Twillight Town och såv i inet. när du vaknar på mårgonen finns den på bordet lite till vänster. Jag tror det fanns fler men minns inte.

7: Man kan inte ha 8 gruppmedlemar eller kanske jag räknar dom inte men jag tror när man klara spelet har man 8 inklusive mrs mows.

Behöver du mer hjälp eller inte förstod säg bara till. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jupp, tackar så mycket ;)

Kom på fler frågor.

Fråga 8: Ett trubbel i trubbelcentret av Mousmillian. "Hit me!" stod det om hans trubbel. Jag förstår inte riktigt vad man ska göra. Jag har pratat med honom men fattar fortfarande inte.

Fråga 9: Trubbel av Plenn T. "Help me order" någonting sådant. Även där förstår jag inte.

Fråga 10: Förslag på supersmart recpet? Kom just på att man kan använda Fire Flower och den där med Swap, så att blomman blir Ice Storm och vice versa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8: Du ska slå honom med hammaren i huvudet om han säger i dont remember fortsätt slå honom i huvudet tills han säger i remeberd men om du slår honom i huvudet när han säger i remeberd måste du börga om kan ta en stund.

9: Du ska köpa 5 kurege shels eller något sådant och ge dom till toden i afären i rugerport. Om det inte var så så säg till så fixar jag det.

10: Du ska blanda ultra shorm med jam jelly så får du en jelly ultra som ger 50 hp och 50 fp. Det är den bästa jag känner till och 98 o/o säkert. Men den e dyr en ultra shorm kostar 200 och en jam jelly kostar 200 altså 400 totalt.

Om du behöver mer hjälp eller inte förstod säg bara till. B)

Redigerat av Gun Guy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Vad bra för alla tipsen :)

Jaha, så var det frågan nummer 11: Man kan få väska som gör så att man kan bära upp till 20 saker. Fick den i den första filen, men inte i de andra.

Har glömt hur man skaffar det. Tyckte att det var någonstans kring Glitzville?

Fråga 12: Kan man hitta fler väskor som gör så att man kan bära mer än 20 saker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Vill bara säga att man visst kan köpa Jamin´ Jelly och Ultra Shroom för 120 kr varenda ;)

Alltså, den där gubben med stort brunt skägg och med röd mössa samt röd- och vitrandiga kåpa säljer knäppa saker till knäppa priser.

Men ibland är saker bra, som saker för 120 kr.

Alltså betalar man 240 kr istället för 400.

Fråga 13: Förstår inte specialattacken "Clock Out" Där man kastar en stor bomb till varandra och då den sprängs. Ibland har det hänt att vi lamslås istället för fiender.

Fråga 14: Under Rougeport, i stadens ruiner finns det en "korridor" där man kan slå sönder stora block och få genvägar till olika världar genom blåa piprör, så finns det vattenkanal. Man ser hål i väggarna, alltså där man kan åka genom som papperbåt.

Var finns plattan, där man kan förvandla sig till båt?

Fråga 15: Ni vet, man brukar få nyheter via e-mail. I en av dem stod det att det fanns gömd affär i Great Tree (eller så har jag uppfattat det fel). Var i så fall finns det?

Redigerat av The heroin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...