Potter_diggaren Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Jag vet mj070 förrut när jag hade klarat spelet för typ 2 år ville jag börja om sen gjorde jag det på semestern. och nu har jag besegrag Red(Ash Ketchup :P ) och jag har besegrat alla gym ledare och fått deras nålar och klarat ELITE FOUR. Efter jag hade besegrat Red så trodde jag att Suicune Entei och Raikou skulle komma men de gjorde dom inte om jag fminns rätt hittar man dom och möter dom på något konstigt sätt.. sen fångar man 1 utav dem. men nu har jag bara Suicune I min pokedex som bild inte hasn data för jag har inte fångat honom. Men när jag trycker på AREA så existerar han inte :blink: konstigt nog gör han inte det och vad beror det på? det enda som jag kom ihåg var att jag jag i alla fall kunde se vart Entei och Raikou och Suicune befanns sig på mappen så jag hade ett något 'hmm' om var de fanns..... sen började jag om nu har jag inte ens Enteis eller RAikous bild I pokedexen (Alltså bara bilden inte datan om dom) bara Suicunes.. och enligt Pokedexen existerar han inte. för inget sån där svart plupp vissas på skärmen. Du skulle inte kunna hjälpa mig ? jag blir så less jag har kämpat I 4 månader. och sen hittar jag dom inte? och det var Specielt Raikou jag ville ha...... :( Snälla svara någon!!!!! :( sa ju att man möter dem på ett konstigt sätt...eller menade det i alla fall...och jag har ingen aning om det där med att det står att Suicine inte existerar...för jag har inte Crystal...bara Gold och Silver Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 De legendariska byrackorna finns på G/S/C.Alright?På G/S så måste man jaga all de tre(tips:Använd en håv ;) ).Därimot på Crystal så kan man bara fånga Raikou och Entei när de springer omkring.Suicune måste man möta.Så enkelt är det... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
game__master Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 jag har alla på guld och jag tog en med pokeball (tur) en med master ball och i vattnet mötte jag suicune och fångade han med en fast ball Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Zombie Skrivet 21 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2005 Hej Hej igen. Jag mötte suicune I Tin Tower så betyder det att jag inte kan möta han mer? :(!!? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jay Skrivet 21 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2005 Ja, synd för dig Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bob_Marley Skrivet 2 November 2005 Rapport Dela Skrivet 2 November 2005 (redigerat) Jag behöver hjälp att fånga de 3 legendariska hundarna. Ska man fånga Suicune när man möter han I Tin Tower eller e det bara ett test?, Och jag har hittat han på 3 ställen(precis utanför National Park och utanför MT.Mortar och upper I Cianwood City. e det något mer man ska göra ?. för jag har nämligen fångat Luiga på lvl 60 i Whirlislands. Kan man bara fånga en legendarisk pokémon? :S . SNÄLLA HJÄLP! har sök efter Suicune,Entei och Raikou I 2 månader börjar bli tröttsamt <_< svaga ner dom först sen ska du använda olika sorts pokemon bollar på dom tror du ska ha fastball på raiku Redigerat 4 November 2005 av kingkiller77 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nagisa Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Det var ganska länge sen jag spelade, men om jag kommer ihog rätt så far de runt i g/s och om man har sitt dem en gång så ser man dem i pokedexen där de är, (tips: de byter alltid route när man själv byter, man kan prova sig lite fram men man kan se så här: Man är i en korsning mellan route x, y och z (man själv i x och hunden y gå inte till y utan till z, då kommer ni att vara samma som hunden) Ha en scyther (stava :huh: )med er (jävligt snabba plus så kan de en rolig attack som gör att motståndaren bara har 1 HP kvar). Sen flyr hunden, sök upp honom igen och sen är det jätte enkelt att fånga dem (1 HP kvar :cool: ) OBS: jag tror iaf att det var så, kanske blandar jag också med R/S (latios, lataias) föresten: G/S: alla tre hoppar osyndligt omkring C: Entei och Raikou hoppar osynligt omkring och suicune måste man möta på en viss plats, kommer inte ihog vilket det var men man blir tvungen att jag honom från de (tre?) olika ställerna till man kan fånga honom i nåt torn (samma tid i spelet som man kan fånga lugia-silver och Ho-oh-guld) :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg