Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Vad handlar Harvest Moon om egentligen? Med en sån titel kan det inte va kul. Undrar vem som kom på den...(ett annat skumt exempel är Animal Crossing(vet inte om det är till GC))

Snälla, förklara för mig vad det handlar om och varför det är kul.

Skrivet

I harvest moon e du en snubbe som ärver en farm av sin farsa. Där ska du skaffa kor höns och så grönsaker plantera träd och så.

Animal Crossing är till gamecube.

Skrivet

Mer utförligt svar:

När du säger Harvest Moon antar jag att du menar Harvest Moon A Wonderful Life, till GC?

I det här spelet får du ta över en gård efter din döda far, och när du börjar spelet har du redan en ko, vilket gör allt mycket lättare (van vid att börja med nästan ingenting i de tidigare spelen...). Du får också en hund i början, och senare får du en häst.

Du ska försöka få gården att hålla ihop, skaffa pengar genom mjölken från kon, och med dem kan du fixa frön till grönsaker eller träd, eller det som de flesta satsar på;

Fler djur. Kor, får, höns, get... under spelets gång kan man också få katt och en chihuahua (!). Och givetvis ska man hitta en tjej, gifta sig och få ett barn, som i sin tur måste uppfostras.

Harvest Moon är alltså ingenting om du vill ha action och hinna mycket på kort tid. Det tar en oerhörd tid, är väldigt gulligt och ett av de lugnaste spel du kan hitta.

RPG, dvs rollspel. En klar klassiker.

Och på frågan om det är kul:

JA! Alldeles underbart om man har tålamod att sitta timme ut och timme in och odla grönsaker eller mjölka kor. :)

Skrivet

Mer utförligt svar:

När du säger Harvest Moon antar jag att du menar Harvest Moon A Wonderful Life, till GC?

I det här spelet får du ta över en gård efter din döda far, och när du börjar spelet har du redan en ko, vilket gör allt mycket lättare (van vid att börja med nästan ingenting i de tidigare spelen...). Du får också en hund i början, och senare får du en häst.

Du ska försöka få gården att hålla ihop, skaffa pengar genom mjölken från kon, och med dem kan du fixa frön till grönsaker eller träd, eller det som de flesta satsar på;

Fler djur. Kor, får, höns, get... under spelets gång kan man också få katt och en chihuahua (!). Och givetvis ska man hitta en tjej, gifta sig och få ett barn, som i sin tur måste uppfostras.

Harvest Moon är alltså ingenting om du vill ha action och hinna mycket på kort tid. Det tar en oerhörd tid, är väldigt gulligt och ett av de lugnaste spel du kan hitta.

RPG, dvs rollspel. En klar klassiker.

Och på frågan om det är kul:

JA! Alldeles underbart om man har tålamod att sitta timme ut och timme in och odla grönsaker eller mjölka kor. :)

Är harvest moon till GBA lika dant?

Skrivet

GBA... alltså, alla handlingar skiljer sig åt en aning, hur många och vilka djur du kan välja varierar osv... jag har inte GBA-varianten men såvitt jag vet så får man gården efter en död gammal gubbe, världen är förstås inte lika stor som till GC och har inte samma funktioner, möjligheter osv.

Men du kan fortfarande ha kor, hund, häst osv men jag tror inte att där finns får eller get.

Och det går att gifta sig och skaffa barn där oxå, men exakt hur allt går till vet jag inte.

Så likadant är det inte, men om jag någonsin skulle skaffa ett GBA så vore Harvest Moon till det det första jag skulle köpa.

• Skapa ny...