Hoppa till innehåll

Förinstallerat På Fabrik


ELF

Rekommendera inlägg

Vi har stora problem med våran dator. Så jag har tänkt att formatera hela skiten och installera om Windows 98se. Men nu är det så att de ska ha förinstallerat en del på fabriken. (Vi har en Packard Bell dator). Vi vet inte om vi kan installera om Windows med den skivan som vi har. Vi har en bränd Windows 98se skiva. Varför vi har en bränd skiva är för att vi alldrig fick med en till datorn. Men vi har fått med några återställnings skivor.

Hur ligger det till, kan man installera om windows och vara säker på att det funkar som det ska?

Om inte. Kan man på något vis ta bort allt det förinstallerade?

Många tack om jag får ett hjälpande svar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hm, altså återställningsskivorna brukar göra så att windows installeras om och alla förinstallerade program installeras. hårddisken brukar även formatteras om. så om du bara vill installera om operativet tycker jag inte du ska använda återställningsskivorna.

 

om det bara är win 98se på den brända cd:n och du vet att den funkar så ska det funka om du bara använder den. fast det är inte helt säkert att installera om systemet hjälper till 100%. du kan ha haft väldigt många program installerade underårens lopp, vilket leder till massvis av skräp i registret och hårddisken. vill du vara 100% på att allt ska funka får du formattera om hårddisken... det blir lite jobb även om man säkerhetskopierar, alla program ska ju installeras igen men det kanske är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OK. TaCk, TaCk, TaCk, TaCk, TaCk, TaCk och TaCk. Så det ska bara vara att formatera om hårdisken och installera om Windows. Ok, ska bara kolla vilka skivor som vi ska ha till alla program som vi ska ha...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...