Rallypacker Skrivet 6 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2005 Här om dagen köpte jag en extern hårdisk. Jag satte in den i min dator och allt fungerade utmärkt. Efter det så tänkte jag att jag kunde ta den till min kompis och dra över lite saker han ville ha, men då funkade det inte. Det står att det inte finns några drivrutiner på enheten - och det gör det inte, för det inte behövs. Prövade det även hos en annan kompis, då funkade det. Vad är felet? PS. Alla hade Win XP och hårdisken är en Maxtor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 6 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2005 mhm ja en maxtor... men funkar den hos din kompis borde ju inte den vara krashad... än iaf. however, kolla maxtor.se om du kan hitta några drivare. drivare behövs alltid, men i xp installeras de oftast automatiskt. kanske någon inställning som gör att den inte installerar drivare automatisk eller något sånnt... annars prova: Den här datorn > Högerklick > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren. där kanske du hittar din disk och då kan du kolla om det är några drivare installerade och du kan även installera nya drivare där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 6 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2005 Kanske är USB-portarna på din kompis dator som inte de fungerar som de ska. Om de är inbyggda i moderkortet borde de funka, men om de sitter på ett PCI-kort (tror det är sånt) så kan det vara drivrutiner som saknas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 7 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 Vi prövade att sätta in min mp3 i hans dator och det funkade så det är nog inte problemet tyvärr.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 kollat enhetshanteraren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 8 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Nej, det har vi inte gjort... Hur får man fram den? Ctrl+alt+del? :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Han kanske har gammla USB portar som din hårddisk inte stödjer. Jag tror bara(Tror). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 8 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Det tror jag inte, för hans dator är 1 vecka gammal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Man behöver sevice pack 1 för att det ska funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 8 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Vi misstänkte att det var felet, så vi installerade Service pack 2, men problemet återstod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Öhem. Oden sa att man behövde Service pack 1? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Nej, det har vi inte gjort... Hur får man fram den? Ctrl+alt+del? :unsure: Den här datorn > Högerklick > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren så får du leta lite, under diskenheter förslagsvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.