flewix Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 Hej alla jag går in på Lokal disc C-->program-->EA Games-->Slaget om midgård och då ska jag byta ut "game" filen mot en annan "Game" fil fast när jag drar ut den till skrivbordet så säger den:Fel vid flyttning av fil/mapp:Det går inte att flytta game.Åtkomst nekad.Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används.Hur ska jag göra för att kunna flytta på filen/mapen"game" ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flewix Skrivet 7 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 så..Någon som vet...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 Tryck "ctrl alt delete" och på fliken "processer". Kolla sen om du hittar någon process vid namn "slaget om midgård" eller nåt lliknande kanske "EA GAMES" eller så. Högerklicka på processen och välj "avsluta processträd". Om det fprtfarande inte funkar kan du utesluta "och att filen inte används" delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 nja... helt kan man inte utesluta "och inte används", jag har själv varit med om ett riktigt knepigt fall av fil som inte ville ta bort sig. slutade med att jag fick gå in i felsäkert och jobba med bara kommandotolken! det var faktiskt inte kul! men prova först Megas tips, annars säg bara till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Nico, om du någonsin får problem med en fil som inte går att ta bort så kontakta mig på msn. Mitt nya program "Cutway Computer" har en inbyggd "File deleter", den tar bort filer helt utan problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 nu har jag inget problem men om det händer igen kan jag prova. men jag tror faktiskt inte att det skulle lyckas för det var otroligt svårt att få bort. i vanliga fall brukar det funka med lite krångel och kanske gå in i felsäkert läge och då är jag övertygad om att ett sådant program funkar utmärkt. men visst kan man prova. ps. vill du ha en fil att prova på, gå in i anteckningar, skriv bara nåt i dokumentet och spara som .exe fil. så gjorde jag och sedan... ja den gick inte att ta bort normalt iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.