nico Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 hm, jag har ett skumt problem på datorn! igår kväll märkte jag att den inte gick att stänga av, det finns en stäng av ikon på startmenyn, och efter det kommer menyn där man får välja omstart/stäng av/vänteläge. när man valt stängs den som den ska och en del program verkar avslutas. men sedan händer inget. det slutar med att man får hårdboota altså hålla inne knappen på burken tills den dör. känns väldigt drastiskt att göra så, vet någon vad felet kan vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Har haft så själv ett tiotal ggr, men den har alltid stängts av ändå om man bara väntar 5-10 minuter...händer oftast då ett program har hängt sig... Här har du en länk du kan kolla: XP Shutdown Problems Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SwedenRockz Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Men om det inte fungerar så kan du väll lämna in den på lagning Men det kan nog kanske vara dyrt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 Jag behöver också hjälp. När jag stänger av min dator och sen efter 2 10 sekunder så startas den igen. Jag har kollat noga om det är något fel med ström kabeln fast det är den inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 (redigerat) det kan nog vara något med BIOS låter det som... fast det är rätt riskabelt att hålla på med om man är ovan och svårt att förklara eftersom att BIOS varierar från dator till dator. EDIT: kolla Jokinens länk föressten det står något där! Redigerat 8 Oktober 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andy999 Skrivet 8 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 (redigerat) OMG håll in avstängnings knappen i ca 7 sekunder så stängs den av!.. Jag låvar, den överlever. Redigerat 8 Oktober 2005 av Andy999 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2005 (redigerat) jag gör ju det för det finns inte så mycket att välja på men tror du man vill hålla på så varenda gång i 5 års tid? dessutom verkar windows glömma bort inställningarna man gjort när man hårdbootar. Redigerat 8 Oktober 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 9 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2005 (redigerat) så nu verkar det funka igen, det var ett program som låg i bakgrunden och hade hängt sig. tack för länken Jokinen! om ni vill förhindra spam kan ni låsa kära moddar annars låt bli! edit: sry för dubbel Redigerat 9 Oktober 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.