E4STMAN Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 priser på spel ökar bara hela tiden. spel kostar pc-spel kostar c.a 500 nu och det blir värre. hur ska vi få ner priserna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 nu är det inget jag uppmanar er till, men det enda sättet är nog att sluta ladda ner spel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Icey Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 Få ner priset genom att köpa spele begagnade eller så väntar du nåt år och köper det då. Du kan ju också låna det av en kompis som har det spelet och bränna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 18 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 Få ner priset genom att köpa spele begagnade eller så väntar du nåt år och köper det då. Du kan ju också låna det av en kompis som har det spelet och bränna. Då har det säkert kommit ut ett spel som man vill ha och det är ute Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Icey Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 Såhär kan man göra också dårå: Be föräldrar om högre vecko/månads peng >_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 Jag tror inte att nedladdningen av piratmaterial har något med priset att göra alls... bara en ursäkt de använder sig av. Faktum är ju att priserna hade stigit ändå pga större, bättre spel (större utvecklingskostnader o dylikt.) De har alltid stigit i takt med teknologins utveckling. Dessutom inser de nog själva att de inte kan höja mer snart...de kommer inte att tjäna ett öre om ett enda spel kostar lika mycket som ett PS2 eller 1gig RAM...jag skulle iaf inte köpa ett enda spel om det blir så dyrt. Det här ju inget jag uppmanar någon till, men jag tycker att det är bra att folk laddar ner spel och på så vis svälter ut företagen tills de blir tvingade att sänka priserna. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MAXr Skrivet 19 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2005 Haha. Bra taktik Jokinen. Själv köper jag inte spel sååååå ofta. Men det händer väl nån gång i månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Seal team 6 Skrivet 19 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2005 ehm... asså du kan ju vänta! men det kommer ju nya spel, men köp de du velat ha jätte länge först! Sen den andra lr dom andra! vetifan! :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 20 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2005 jag har aldrig laddar ner spel och kommer inte göra det... spel ska det iaf vara kvalitet på... men jag brukar köpa begagnade i fint skick Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2005 jag har aldrig laddat ner ett endaste spel ! (tom de där små gratis spelen) när man köper de så får man en fin låda och en hemsk liten instruktions bok man kan läsa medans det installeras Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 21 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2005 Men jag håller med om att spel kostar allt för mycket... :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 21 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2005 Men jag håller med om att spel kostar allt för mycket... :( En sak jag samtycker om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.