Hoppa till innehåll

Ny Dator


O_2
 Dela

Rekommendera inlägg

Va? 15lax, bara puckon betalar så mycket för en dator... Plus du kan få en skräm för 200-500:- på blocket, för man är ju inte dum och köper en ny, eh?

 

 

Hellre köper jag en rå bra dator billigt och köper en dålig skärm än att köpa en sämre dator med ny skärm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo Power: Om du läser mitt inlägg så sa jag att dem är skit billiga, vad sägs som att checka in deras websida och konfigurera en dator och se vad den kostar?

 

Tänker köpa en Dell Dimension 9150, med P4 3Ghz , 2048MB RAM, 160Gb hdd(lol)

256mb grafikkort(ATI Radeon X600)  för 6500:- Jag  är ingen ''data expert'' men tycker att datorn är helt ok för det priset... Då jag mest ska spela wow och vill ha högt internminne..

 

x600 suger ju, om jag skulle plockat ihop ett system åt dig, skulle du kunnat tjäna ca 2000kr.

Desutom är det väldigt dumt att köpa en dålig crt skärm från blocket, då responstiden ligger på över 20ms är den en riktigt dålig spelskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men plocka ihop ett system då ffs!

Så du menar att du ska hitta en dator för 3000:- som är bättre än den jag länkade till? GL..

 

 

Tycker att det är bättre att köpa en skärm för 500:- eller en gammal skärm man har hemma, än att köpa en för 2500:- .... Men om de nu är så ''odugliga'' så behöver du ju inte göra det..

 

PS: Datorn jag beskrev förut har nu bara 1024 RAM och kostar 5100:- Fortfarande bra... Men grafikkortet kanske är dåligt, du kan ju ändra det...

Redigerat av LuddE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska köpa ny dator

 

Asus pundit

p4 3.0 ghz

corsair 512 mb ram

geforce 6600gt

nec dvd brännare

 

funkar detta till dagens spel?

som bf2 cs source doom3 farcry??

 

Är det bättre att köpa amd procssor?

 

 

 

 

Pöss hey

 

 

...allt du behöver veta är detta...

 

AMD är bättre till spel och skillnaden märks faktiskt ganska rejält i vissa spel (notera VISSA SPEL). Ironiskt nog är det så att i de tre senaste spelen som har haft en skylt som sagt "Runs Great On Pentium" som jag har testat på AMD och 4 olika Pentiums så har alla Pentiums kraschat, men ingen AMD har haft ett enda problem.

 

 

Alltså...om du är mest inriktad på spel...KÖP AMD!!! (Pentium spöar AMD i program)

 

 

512mb ram räcker...men det för inget mer än just RÄCKER....det är minimum i de flesta nya kommande spelen...och 512mb i ett spel som BF2 eller F.E.A.R räcker absolut inte till om du vill köra med SNYGG grafik och samtidigt ha laggfritt.

 

 

 

Därför säger jag som så här: OM du vill ha en dator som skall räcka i ett par år UTAN uppgraderingar i hårdvara...KÖP 1gig RAM minimum!!!!!! Det där med Pentium vs AMD spelar egentligen ingen roll, förutom att det enligt min erfarenhet alltid är smidigare och bättre med AMD för spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv har jag 2g ram, AMD athlon proccesor 4000+, 500 gb HD, ATi x850xt (Ett av ATI's främsta) och det är mer än skitbra till spel som bf2 och css, kan köra i högsta upplösning och grafik, men såklart, 512 - 1024 mb ram räcker ju fin fint för dagens spel, jag rekommenderar oxå AMD athlon till spel istället för Pentium 4 lr liknande

 

-xiao-x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...