Hoppa till innehåll

Jordens 4 Tickande Bomber


Gäst tatu

Rekommendera inlägg

  • Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Islam är en religion som bygger på hemskheter, alltså är de inte oskyldiga... så ser jag det

 

då har du helt fel. Islam är en väldigt fredlig religon. Al-quida är en grupp som råkar vara muslimer som står för terrordåd. Det skulle lika gärna kunna ha vart krista som har en sån grupp men det har råkat blivit islam. Och om du tror att islam är uppbyggd på hemskheter så borde du följt med mer på relgion lektionen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Islam är inte en lugn religion. Dessutom lär jag mig religion på annat håll...

 

då vet du inget om islam. För i koranen där står det att man bara får försvara sig om nån attackerar men olika grupper inom islam misstolkar dom orden och börjar göra terrordåd. Men detta kunde vart vilken religon som hälst. Men när dom i alquida tror på islam så blir hela relgionen utsatt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag förstor mig inte po dig xade, hur trongsynt for man bli? du tror po gud (att döma av hur du skriver) men är fortfarande en krigshetsare. du tycker usa ör bra när de förstör miljön, kan du inte se sambandet mellan fyra orkaner och miljöförstöring? vakna, go tillbaka till skolbänken, res ut i världen gör vad som helst men sluta med att tro att du redan vet allt du behöver veta. för det gör du inte. och tangentbordet ör tyskt...so inga klagomol po stavningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

islam då ?

 

Abraham föddes i Ur i nuvarande Irak ca 2000 år efter skapelsen och knappt 300 år efter syndafloden (se Gamla Testamentet: Tidsaxel). Abrahams far Terach utvandrade från Ur i Kaldéen i södra Irak till Haran på gränsen mellan nuvarande Syrien och Turkiet. Vid denna tidpunkt dyrkade Abrahams familj enligt Josua bok, kapitel 24 och vers 2, andra gudar. Monoteismen, dvs dyrkan av en enda Gud, var vid denna tid enligt Bibeln inte vanligt förekommande. Terach dog när han var 205 år.

 

Vid 75 års ålder lämnade Abraham Haran och begav sig söderut till Kanaan. Abraham blev där vid 86 års ålder far till Ismael som enligt Koranen blev stamfar till araberna, vilket har visst stöd också i Bibeln (1 Mos 21:13 ff). Vid 100 års ålder blev han far till Isak, som genom sin son Jakob enligt Första Mosebok blev stamfar till Israels folk. Abraham blev 175 år.

 

allt detta står i koranen... och gissa var namnet islam kommer ifrån... jo ISMAEL !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...