Hoppa till innehåll

Program Att Göra Online..


Gäst Beldur

Rekommendera inlägg

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

║╔╗║_ var det inte du som hade frågan frå börgan

 

 

Läs hela ämnet ;)

 

Jag frågade. Sen kom jag att tänka på att Zolr e ett RPG. Nico frågade efter länken till spelet. Jag gav han länken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror att detdär är gjort i antingen VB eller C++ om det inte är gjort i något annat programmeringsspråk. det kan ju teoretiskt sett vara gjort i något spelmaker program som rpg maker men det är förmodligen vanlig programmering. sedan har man länkat ihop programmet med internet så att du kan regga en användare osv. men det är ju kanske inget riktigt onlinespel som du spelar på nätet utan ett helt vanligt spel som de har kopplat ihop med lite asp eller php kod och en databas på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror att detdär är gjort i antingen VB eller C++ om det inte är gjort i något annat programmeringsspråk. det kan ju teoretiskt sett vara gjort i något spelmaker program som rpg maker men det är förmodligen vanlig programmering. sedan har man länkat ihop programmet med internet så att du kan regga en användare osv. men det är ju kanske inget riktigt onlinespel som du spelar på nätet utan ett helt vanligt spel som de har kopplat ihop med lite asp eller php kod och en databas på internet.

 

 

Kk, ok thx!

 

EDIT:Om vi nu säger att jag skulle göra spel i flash så skulle jag ha det såhär:http://www.t45ol.com/play_us/1545/zelda.html Ja, inte zelda dårå. Men ett RPG som e rätt likt det där fast online.

Redigerat av ║╔╗║╔╗║╔╗║
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm, då får du att göra... mitt förslag är att börja med att göra något som inte är så snyggt och avancerat grafiskt, då kan du bygga på det senare och det går mycket lättare om man vet ungefär hur man ska göra.

 

Ok, thx för hjälpen tror jag har allt jag behöver nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...