Hoppa till innehåll

Använd Ledig Cpukraft Till Cancerforskning!


Slasktratt

Rekommendera inlägg

Det här programmet jag tänkte tipsa om använder den CPUkraft du själv inte använder och analyserar olika proteiner (människogener) hur de uppför och beter sig. Genom detta är det tänkt att man ska kunna hämma eller stoppa vissa cancersorter. Det kommer ge forskarna en bättre insikt hur gener reagerar osv.

 

Prioriteringen är extremt låg och tar inte mycket CPU alls. Det segar endast ner din dator om du har extremt lite RAM tillhands.

 

Programmet finns för nedladdning här: http://grid.org/download/gold/download.htm

Projektet har redan givit resultat och jag tycker alla som inte har alltför klen cpu/ram ska ladda ner det :)

 

 

Om du inte tror på detta, skriv inte i tråden. För det skiter jag fullständigt i

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här programmet jag tänkte tipsa om använder den CPUkraft du själv inte använder och analyserar olika proteiner (människogener) hur de uppför och beter sig. Genom detta är det tänkt att man ska kunna hämma eller stoppa vissa cancersorter. Det kommer ge forskarna en bättre insikt hur gener reagerar osv.

 

Prioriteringen är extremt låg och tar inte mycket CPU alls. Det segar endast ner din dator om du har extremt lite RAM tillhands.

 

Programmet finns för nedladdning här:  http://grid.org/download/gold/download.htm

Projektet har redan givit resultat och jag tycker alla som inte har alltför klen cpu/ram ska ladda ner det :)

 

 

Om du inte tror på detta, skriv inte i tråden. För det skiter jag fullständigt i

 

borde väl ändå vara: simulerar hur olika proteiner uppför sig och beter sig. annars fattar jag inte hur fasen det går till... :huh:

 

iaf har laddat ner... fast fattar inte riktigt allt men ändå.

för er som vill veta tar programmet exempelvis ca 30 mb i ram, ungefär som firefox.

har du mindre än 256 mb i ram kommer det nog slöa ner din dator en aning...

 

någon som vet vad det innebär med hur mycket diskutrymme man kan ställa in att man har tillgängligt? är det hur mycket som programmet får använda för sina tester eller?

 

 

edit igen: hittade en gammal grupp från fuskarna.nu's tid, du kan gå med i den när du har laddat ner programmet genom att klicka här.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...