Salzalada Skrivet 3 November 2005 Rapport Dela Skrivet 3 November 2005 Varje gång som jag ska starta CS så ploppar Zone Alarm upp och säger att det försöker kommunicera med smss.exe. smss.exe ligger i en mapp som heter nåt med 32, i Windows-mappen. Så jag undrar, är det ett virus eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 3 November 2005 Rapport Dela Skrivet 3 November 2005 smss.exe är en grejj som tillhör windows och ökar stabiliteten. MEN det finns även en trojan som döljer sig under det namnet men jag tror att det är den vanliga saken du har. läs mer: http://www.processlibrary.com/directory/files/smss/index.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 3 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 November 2005 Det verkar som om jag har trojanen, eftersom att Zone Alarm varnar för nästan lla program nu. Är det en trojan som man lätt kan ta bort? Alltså, klarar Search & Destroy och Ad-ware av att radera det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 3 November 2005 Rapport Dela Skrivet 3 November 2005 snarare ditt antivirusprogram... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Hur vet man om det där smss.exe är en trojan eller inte? Och i så fall, hur tar man bort den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Hur vet man om det där smss.exe är en trojan eller inte? Och i så fall, hur tar man bort den? Om det är trojanen du har hittar nog ditt AV program det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Det tror inte jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Om ni inte har något antivirus så kan ni köra genom Panda's online scan. http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm (Det är gratis.) Panda antivirus tycker jag är ganska bra iallafall :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 4 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Adare tog bort det, tror jag, eftersom att Zone Alarm inte varnar för det längre... :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.