Hoppa till innehåll

Graffiti


Zoxy
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag citerar en briljant man.

 

You know graffiti won't die.

Because these walls don't lie.

 

 

Jag målar, sen skiter jag fullständigt i om alla j*vla moralkärringar och dylikt inte gillar det, så länge jag sjävl tycker det ser bra ut så.

 

 

Bra sagt polarn :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså sålänge det är snyggt och inte är på typ hus eller fönsterrutor så bryr jag mig ärligt talat inte. I vägundergångar är det bara schysst att det finns. Däremot om man bara skriver en tag överallt med svart sprejfärg är det bara jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vägundergångar är det bara schysst att det finns. Däremot om man bara skriver en tag överallt med svart sprejfärg är det bara jobbigt.

 

 

Okejj ... , Jag vill bara fråga en sak ... Vad menar alla med jobbigt ?

Och som jag sa förut , Graffiti är olagligt ! ..

 

Och du sa: "Alltså sålänge det är snyggt, och inte är på typ hus eller fönsterrutor så bryr jag mig ärligt talat inte."

 

Vad menar du med det ?? , vad menar du med ordet "snyggt"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annat var det ju när man målade för själva konstens skull och inte bombade varenda busshållplats i hopp om att någon kommer att känna igen ens tag. Jag ser ingen anledning att bomba busshållplatser, speciellt inte med sin egna tag om man nu målar själv. Visst det ger väl en adrenalinkick på busstrecksnivå, det är ungefär samma sak när man trashar en vagn fullständigt. Men förknippa inte detta med konsten, är det ingen som har ett budskap med det dom gör? Ta "Zappo" te.x . som gjorde jordens fetaste målning om hur man dumpade avfall i östersjön. Hur skulle det då se ut om han bombade varenda liten yta han kan komma åt?

 

Många utav den nya generationen målare suger verkligen. Och för att ge svar på ett par frågor, graffiti är inte en livsstil utan en konstform. Detta verkar vara en fasad många gömmer sig bakom, det låter kanske tufft att säga att det är en livsstil. Graffiti är heller INTE hip hop, oavsett vad man lyssnar på för musik, hur man klär sig eller vart man bor så kan man utöva denna konstform. Detta är också ett fint fenomen bland de nya generationens målare. Det gäller inte att vara störst, det gäller att utveckla konsten, en fet målning blir inte övermålad av någon som har lite vett i kroppen, oavsett om det är en välkänd person eller inte.

 

Bidrar med 2 bilder från zappo, en utav dom riktiga målarna!

 

EDIT: En bild, man får tydligen inte stjäla bilder från tripod. ;>

 

http://img247.imageshack.us/img247/7063/zappovxo3sg.jpg

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fyllebomba är f*n halva grejen!

 

Blir nog lite busshållplatser idag, as usual :)

 

Du verkar som en riktigt häftig kille. Kan ni inte komma och spraya på min bakgård här i Norrland? Så skickar vi renarna på er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...