magnus187 Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 (redigerat) det gick inte formatera enheten. avsluta alla diskverktyg eller program som använder enheten och kontrollera att ignet fönster visar enhetens innehäll. hur gör jag att stänga av diskverktyden och programsom använder enheten? EDIT: minskade på frågetecken // KazeN^ Redigerat 10 November 2005 av KazeN^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 ja, alltså windows ligger på hårddisken du förmodligen ska formattera. och windows har du ju öppet. alltså måste du avsluta windows = stänga av datorn för att kunna formattera om hårddisken. men hur formatterar du den då då? jo du får starta från en cd eller diskett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 DVS: 1.Stoppa Formaterings-skivan i cd-rom uttaget. 2.Stäng av datorn. 3.Starta datorn. 4.Formatera om datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 7 November 2005 Rapport Dela Skrivet 7 November 2005 Och vad får man tag på en formaterings CD då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 November 2005 Rapport Dela Skrivet 7 November 2005 jaa windows cd:n förslagsvis... det bör väl finnas windows på windows installationscd eller? annars kan du skapa en eller flera bootbara disketter med hjälp av windows. då får du en jättetrevlig kommandotolk du kan skriva in en massa DOS kommandon i... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 9 November 2005 Rapport Dela Skrivet 9 November 2005 har provat det, inte starkt rekommenderat precis <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 9 November 2005 Rapport Dela Skrivet 9 November 2005 har provat det, inte starkt rekommenderat precis <_< Varför inte? Startdisk och DOS är ju ultimat för formatering. Återställningskonsolen på XP-skivan fungerar ju också lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
senig Skrivet 10 November 2005 Rapport Dela Skrivet 10 November 2005 Sen får man inte glömma att välja CD som first boot device, ifall det nu inte redan är inställt. För att göra det ska du stänga av datorn sen starta den och gå in i bios, på min dator så trycker man delete och tror det är så på dom flesta. Sen går du under Power eller Boot fliken beror på vad för slags bios du har och där ställer du in CD som first boot device. Om du nu ska formatera med cd-skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 November 2005 Rapport Dela Skrivet 10 November 2005 jag har bootat min ett par gånger jag satta in skivan startade om datorn tryckte F12 och valde CD då blev den bootad på djupet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.