Gäst Xray Skrivet 18 Januari 2004 Rapport Skrivet 18 Januari 2004 1. Min dator e kopplad i en kontakt med en strömavbrytare (röd knapp som kan stänga av strömmen i kontakten) När jag stänger av datan och sen elen... efter några timmar så tar det typ 1 min innan datorn startar... 2. Kan man fixa GRATIS MB RAM som man typ laddar ner nåt program och så! Citera
Gäst Gollum Skrivet 18 Januari 2004 Rapport Skrivet 18 Januari 2004 men stäng inte av strömmen efter att du har stängt av datorn Citera
Gäst Xray Skrivet 18 Januari 2004 Rapport Skrivet 18 Januari 2004 När vi tog den till en reparatör för att fixa nätverkskort så "laddade han upp batterierna" och då gick det att stänga av strömen!!! PS: När man startar datorn innan man kommer till logga in användaren (LÄNGST I BÖRJAN) så står det en field den kan jag snart skriva in här OCH När man ska fortsätta ladda datorn så att man kan komma till användar log in så måste man trycka F1 så den fortsätter att ladda.. Jag vet det låter komplicerat Citera
-MGS- Skrivet 18 Januari 2004 Rapport Skrivet 18 Januari 2004 Xray, hmm... inte för att vara dum men du borde ha fattat att man inte kan ladda hem program för att få mer RAM!!! Citera
Ferrie Skrivet 18 Januari 2004 Rapport Skrivet 18 Januari 2004 RAM är hårdvara som måste köpas, finns olika mycket som är olika bra. Typ 512 MB RAM, 256 MB RAM etc. Sen är dem olika bra och så. Och vissa är ganska dyra. Citera
Zkin Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Skrivet 19 Januari 2004 jag har oxå en sån där kontakt dosa., fast jag har inga 1 minuts start tids problem.. testa att ha dator kontakten direkt i vägguttaget ett tag i stället., då märker du om det är gren dosan som det är fel på eller om det är datorn. man kan fixa program som rensar ram minnet när det blir för lite minne. Vissa program rensas inte ut ur minnet direkt, fast dom inte används o då kan programmet rensa det istället. Citera
Gäst Xray Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Skrivet 19 Januari 2004 Zkin det tar 1 min.... för mig med! Citera
Gäst Spelnisse Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Skrivet 19 Januari 2004 eeehhhh...han sa liksom att han inte hade 1 minuts start problem :| Citera
Gäst Xray Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Skrivet 19 Januari 2004 OJ, Men jag VET att det e datorn för att Sekvencia fixa problemet men det "gick sönder" igen!! Sekvencia (INTE REKOMMENDERADE) enligt mig Vi köpte en dator med: 63 MB RAM 20" MHZ?? GHZ?? GB 9,30 FÖR 16,000 RENA RÅNTET!!!!! Citera
Ferrie Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Skrivet 19 Januari 2004 OJ, Men jag VET att det e datorn för att Sekvencia fixa problemet men det "gick sönder" igen!! Sekvencia (INTE REKOMMENDERADE) enligt mig Vi köpte en dator med: 63 MB RAM 20" MHZ?? GHZ?? GB 9,30 FÖR 16,000 RENA RÅNTET!!!!! Ja, det kan man ju lugnt säja. För dem pengarna skulle man ju kunna köpa en ganska bra spel dator. :roll: Citera
-MGS- Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Skrivet 19 Januari 2004 63 MB RAM 20" MHZ?? GHZ?? GB 9,30 FÖR 16,000 RENA RÅNTET!!!!! gjorde ni det är du lika dum som ett banan skal på -MGS- språk :)16.00 kanske du menar? Citera
Zkin Skrivet 20 Januari 2004 Rapport Skrivet 20 Januari 2004 man ska aldrig köpa kompletta datorer.. blir billigare att bygga dom själv.. (och om det inte blir billigare så blir dom oftast lättare att göra om.) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.