Hoppa till innehåll

Självmord

Fusion

Rekommendera inlägg

• Svar 150
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

folk vet ingenting, dem går runt och tycker dem är så bedrövliga men dem vet ingenting, dem hatar sitt perfekta liv utan anledning? dem kanske borde få testa på och känna hur ett riktigt "svårt" och "jobbigt" liv är

Perfekt liv? Vem har ett perfekt liv egentligen? Och snälla. Berätta mig vad ett 'svårt' och 'jobbigt' liv är. Det beror väl för f*n på vilken person man är. Det finns otroligt många anledningar till att ta självmord och du verkar ha fått fel idé om att alla ser negativt om sitt 'perfekta' liv.

Du är väl en sådan person själv. Fast du ser negativt på andras levnadssätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Hewitt:

Jag anser att dina åsikter är riktigt korkade.

Klart att vi alla känner oss lite deppiga ibland? Kanske inte så att vi vill ta livet av oss, men olycklig kärlek/vänskap, ett dåligt glosprov eller vadsomheltst kan väll få oss o deppa lite ibland va?

Och jo, helt vanliga personer kan ta livet av sig. Finns många anledningar till varför folk tar livet av sig, och vad som är svårt och jobbigt är väll till just den personen att avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

unkn_0wn: Det verkar ganska troligt att en människa skulle göra så. Inte alls särskilt unikt hos oss män.

Redigerat av Rowyn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Rowyn @ 31/01-2006 19:41:47)

folk vet ingenting, dem går runt och tycker dem är så bedrövliga men dem vet ingenting, dem hatar sitt perfekta liv utan anledning? dem kanske borde få testa på och känna hur ett riktigt "svårt" och "jobbigt" liv är

Perfekt liv? Vem har ett perfekt liv egentligen? Och snälla. Berätta mig vad ett 'svårt' och 'jobbigt' liv är. Det beror väl för f*n på vilken person man är. Det finns otroligt många anledningar till att ta självmord och du verkar ha fått fel idé om att alla ser negativt om sitt 'perfekta' liv.

Du är väl en sådan person själv. Fast du ser negativt på andras levnadssätt.

Visst kan alla ha deppiga perioder, men nu snackar vi ju för f*n om självmordsbenägna människor, eller människor som anser sina liv svåra utan någon rimlig anledning..

jag ser negativt på andras klagande, för dem vet inte vad dem har ..visst alla kan ha tunga perioder, men dem glömmer det som dem har kvar, det bra som dem har i livet ..och jag tror jag stör mig på det därför att jag smått avundas det dem har, ja avundas, du kanske tycker det låter normalt eller bara sjukt, jag vet inte, jag säger bara det att jag tror ingen här har det som jag ..och jag tror visst du fattar vad jag menar med ett 'svårt' och 'jobbigt' liv, om du vill veta så får du väl skicka pm, fast till 'hewitt', och inte den här 'hewitt3' för den kommer bli spärrad, och min 'hewitt' e varnad i 7 dar! ;D

jag har ingen lust att prata om det här nämligen, inte bara för att det är personligt utan folk kommer nog inte tro på det, kanske inte du heller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag förstår dig med att de 'klagar'. Jag vet ej hur du är som människa och kan då inte kontra med ett par nya flämtande kommentarer. Men jag måste hålla nu till att du har rätt till ett par saker.

Vissa människor kanske överdriver då de ser sig så fördärvat om sig och känner sig förjävlig. Men visst... Vart sätter man gränsen till att verkligen må botten och inte ens vara i närheten av botten nivån?

OFF: Tja... Kan ju inte säga i förväg att du ljuger. Men du brukar vanligtvis använda dig av opassande språk här på fuska.se. Men trots det skulle jag nog tro dig om jag fick se vad allt handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst kan alla ha deppiga perioder, men nu snackar vi ju för f*n om självmordsbenägna människor, eller människor som anser sina liv svåra utan någon rimlig anledning..

jag ser negativt på andras klagande, för dem vet inte vad dem har ..visst alla kan ha tunga perioder, men dem glömmer det som dem har kvar, det bra som dem har i livet ..och jag tror jag stör mig på det därför att jag smått avundas det dem har, ja avundas, du kanske tycker det låter normalt eller bara sjukt, jag vet inte, jag säger bara det att jag tror ingen här har det som jag ..och jag tror visst du fattar vad jag menar med ett 'svårt' och 'jobbigt' liv, om du vill veta så får du väl skicka pm, fast till 'hewitt', och inte den här 'hewitt3' för den kommer bli spärrad, och min 'hewitt' e varnad i 7 dar! ;D

jag har ingen lust att prata om det här nämligen, inte bara för att det är personligt utan folk kommer nog inte tro på det, kanske inte du heller?

Det är förutsättningarna man växer upp i som definerar hur mycket man kan ta utan att bli deprimerad.

Växer man upp med föräldrar och vänner som älskar en och har det relativt bra, ja då klarar man inte av så mkt negativa upplevelser.

Har man däremot växt upp med tuffa och hårda förutsättningar, ja då kan man lätt se den på "de vanligas" depressioner. Men det är inte ändå inte rätt att göra det, för det är inte deras eget fel att de inte har blivit så starka som "de utsatta" har blivit.

Finns alltid undantagsfall. Allt är relativt.

Jag tycker inte det är sjukt, hewitt. Alla är olika, alla får tycka som de vill. Jag avundas också dem som egentligen har det bra i livet, men väljer att blunda för att de inte vill se dem som älskar en... En del av mig säger att de bara vill ha uppmärksamhet. Men en annan del säger mig att det är inte deras fel, de kan inte hjälpa att de råkat trampa lite snett, för i deras värld är det lilla felsteget det som utgör hela skillnaden mellan att vara lycklig och att vara nere.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ahahah har ni sett liftarens guide till galaxen srry att ja avbryter men marvin är ju det bästa exemplet

han är ju så deppig så det är inte sant

läst andra boken då vänta han på dom från begynnelsen till förstörelsen av universum på bilparkeringen haahahahhahaha fet roligt ok srry

aja detta ska vara ett sorligt forum förlåt om jag störde

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...