Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Asså jag hör en massa kompisar som snackar om te x en router eller vad det heter men jag undrar vad är en router? och sen vill jag a det förklarat för mig om vad moderkort är och vad hur mycket det går för på de olika sakerna som KB, GB, TB och MB som te x:

Det går 100 GB på en TB fast jag vet inte om det är rätt, men typ så vil jag veta?

Skrivet

Bloko, En router det är då man kopplar ihop datorer en router är ofta in så många portar så man kan stoppa in många datorer svårt att förklara om man har många datorer så ska man ha en switch om alla ska ha internet!

100kb=1mb=1000mb=1gb=100gb=1tb=100tb= minnes förlust :/

by the way: Data=information Dator=det du sitter och surfar på ;)

Skrivet
Bloko, En router det är då man kopplar ihop datorer en router är ofta in så många portar så man kan stoppa in många datorer svårt att förklara om man har många datorer så ska man ha en switch om alla ska ha internet!

ok tack då vet jag

Skrivet

Moderkort.

Moderkortet sitter i datorn, allt är kopplat till det, processorn, grafikkortet. osv..

moderkortet bestämmer även vilken sorts processor o hur snabb processor man kan ha, och vilken typ av minnen.

eller bestämmer är väl fel ord men du kan inte tex koppla in en 2.3 Ghz processor i en 100 mhz´s moderkort.

Skrivet

spama inte så mycket.

Skrivet

by the way: Data=information   Dator=det du sitter och surfar på ;)

Jag hade för mej att 1000 kb var 1 mb? En tusendel? Kilo är ju tusendel. För om 1000 kb = 1 mb = 1000 mb = 1 gb = 1000 gb = 1 tb. Så kanske det ska vara...

Glömde byte, 1000 byte = 1 kb.

Skrivet

Router är en grej som man kopplar till adslet eller bredbandet, om man har lan så kopplar man in en nätverkskabel i den och i sin dator så ska man ha internet på den..

"Dem hade 5 men ville ha 6 och det fick dem när pelle foushag tryckte in den"

Skrivet
Router är en grej som man kopplar till adslet eller bredbandet, om man har lan så kopplar man in en nätverkskabel i den och i sin dator så ska man ha internet på den..

"Dem hade 5 men ville ha 6 och det fick dem när pelle foushag tryckte in den"

ja jag vet och jag har fåttreda på allt jag ville å jag behöver inget mer

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...