Hoppa till innehåll

Människan Går Under Om 100 År


kola_king

Rekommendera inlägg

Jag tvivlar på att människosläktet kommer att dö ut på ens 1000 år framåt i tiden.. visst är den globala uppvärmningen väldigt allvarlig men ni överskattar dess effekt.. Dessutom så går ju utvecklingen framåt hela tiden så om ca 50 år tror jag, och hoppas, att forskarna har kommit på något sätt att förhindra, i alla fall sakta ner det som är på väg att hända.. en annan sak som jag vill påpeka är att tack vare människans avgaser saktas den globala uppvärmningen ner pågrund av att alla avgaser lägger sig som små osynliga moln som hindrar solens strålar att riktigt tränga ner till jordens yta med tillräckligt stark kraft för att kunna smälta polar isen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 133
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Solen kommer att komma för nära så att vi brinner upp tillslut.

 

Man har beräknat att Solen kommer att slocka om tio miljarder år, så jag tror inte att solen komemr att komma för nära tills vi brinner upp.

Sen, hur skulle det hända, alltså på vilket sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, hur skulle det hända ?

På vilket sätt skulle Solen eller Jorden närma sig varandra så att alla brinner upp, det är det som jag vill veta.

 

Läs en bok om rymden och om stjärnor.

 

En när en stjärna (solen är en stjärna) senare dör, så växer den först, den typ sväller tills den är enorm. Vet inte exakt hur stor, men den blir så stor att dens massa tränger in i jorden. Vilket innebär att jorden brinner upp.

 

Det står i massa böcker att den blir större.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, hur skulle det hända ?

På vilket sätt skulle Solen eller Jorden närma sig varandra så att alla brinner upp, det är det som jag vill veta.

 

När solen har förbrukat sitt förråd av väte så svalnar den och blir mer och mer till ett heliumklot. Den förlorar förmågan att hålla samman, vilket gör att solen sakta sväller och blir till en stor röd jätte. Den kommer då att sluka närbelägna planeter som jorden och Mars.

 

Sen kan två saker hända, antingen exploderar hela stjärnan och bildar en supernova. Då sprids allt som fanns i och omkring stjärnan åt alla håll och det bildas en nebulosa. Nästa steg är att den blir ett svart hål.

 

Eller så krymper då till en vit dvärg och är kanske inte mycket större än jorden.

 

Den troliga utvecklingen för solen är att den kollapsar till en vit dvärg, den är för liten för att kunna bli till ett svart hål.

 

Xade: Jag trodde biblen var den ända boken du litade på.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...