Hoppa till innehåll

Hjälp!


Katt

Rekommendera inlägg

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

När man trycker på F2 när datorn laddar (datorn altså, inte windows) så kommer man till inställningarna. Men för att komma in där så måsten man skiva in ett lösenord. Det lösenordet har jag glömt bort. :( Vad ska jag göra?

 

 

omg inte äns jag skulle kunna göra nåt sånt!

sorry dude vet inte nåt sånt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BIOS menar du kanske? det finns flera sätt:

1. kolla in något BIOS master password, det finns på nätet och ska funka oavsett vad du ställt in för eget lösen.

2. flytta jumperbygeln innuti datorn. lite svårt att veta vilken det är osv men det funkar iaf.

3. ta ur och sätt i batteriet som sitter någonstans innuti datorn. finns vissa mindre risker med detta men ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BIOS menar du kanske? det finns flera sätt:

1. kolla in något BIOS master password, det finns på nätet och ska funka oavsett vad du ställt in för eget lösen.

2. flytta jumperbygeln innuti datorn. lite svårt att veta vilken det är osv men det funkar iaf.

3. ta ur och sätt i batteriet som sitter någonstans innuti datorn. finns vissa mindre risker med detta men ett alternativ.

 

1. Ska jag typ Googla på BIOS master password eller?

2. Vad menas med jumperbygeln?

3. Tänkte att det skulle fungera om man tar ut batteriet. Men jag vågade aldrig prova.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. ta reda på vilka som gjort ditt BIOS (t.ex. Award BIOS eller Phoenix) och sök på bios masterpasswords och kolla om du hittar något till den tillverkaren.

2. en liten plastsak som sitter innuti datorn man kan ändra lite olika saker med, på hårddiskar kan du ställa in master/slave t.ex. det finns flera olika byglar i datorn och det kan därför vara svårt att hitta rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är om man vill komma åt avancerade inställningar för datorn, t.ex. vilken hårddisk datorn ska starta ifrån, hastighet få datorns fläktar och mycket mer. då kan du lägga in ett lösenord för att kunna komma åt de inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Koden fungerar inte. En konstig sak är att innan man kommer in där man skiver lösen står det: '-90 felakatiga lösenord' eller nåt liknande. Sedan en annan gång stod det: '-80 felakatiga lösenord'. Det värkar som den räknar ner till nåt.

 

2. Är det den där röda saken med spakar? Eller sitter den där blygeln i hårdisken?

 

3. Det går inte få bort batteriet, och jag vågar inte använda mer våld än att försöka bända bort det med en skruvmejsel. Jag är rädd för att förstöra batteriet.

 

Här är lite info jag fick fram när jag tryckte på F1 (där man skriver lösen):

 

Rubrik: Om ADVPW.COM

 

Version: 3.3

 

Datum: 11-19-1998

 

Hoppas att det kan hjälpa er och mig.

Redigerat av Fusk Katten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...