Hoppa till innehåll

Spel Data?


jonas90
 Dela

Rekommendera inlägg

I snitt runt 880 MHz, skulle jag tro.

 

Half-Life 2 som är väldigt stort, tar 1.2 GHz från processorn. Morrowind som är stort, men några år gammalt, tar 500 MHz. Det beror helt enkelt på hur bra grafikkort, hårddisk, processor osv du har.

Redigerat av Arood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va? Processorn är ju egentligen minst viktig,visst det ska ju iaf vara minst 2.8Ghz. Viktigast för spel är ju grafikkortet och Ramminnet.

 

Ex, Intel P4 3.0Ghz/Amd Athlon 3200+, Geforce 6600gt, 1024Ram, Hdd 120-160Gb(behövs ju ingen stor eftersom,ja, antipiratbyrån.....)

Redigerat av LuddE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna fråga beror ju på hur bra du ska kunna spela.

Om du ska köra högsta upplösning, allt på max blir du tvungen att köpa en dator för kanske 20k..

För det första vill jag säga att en 800 MHz processor som Arood säger, absolut INTE räcker. För det andra vill jag säga att man inte kan gå på MHz eftersom AMD processorer gör fler "saker" per klockcykel". Amd är också den processor som presterar överlägset bäst i spel.

 

Men en dator liknande denna skulle nog fungerar för att spela nya spel på max.

AMD64 X2 4400+(alternativ AMD64 3800+), 2048mb, 7800gtx. Resten har inte så himla stor betydelse, bara det inte är helt värdelösa komponenter.

 

Det system som Ludde säger skulle nog räcka för att köra alla dagens spel, men knappast på max.

Redigerat av Putte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Putte: Sen om man vill lägga ut 25k för en dator är ju upp till en själv.

 

Btw, kör cod2 på max med det systemet jag sa.

 

Omöjligt, du måste köra med dx7, eller hur?

Om du inte ändrat något är det standard... Om du skulle prova att ändra skulle du märka att det laggade som f*n.. :P

 

Du har nog rätt med det där att lägga 25k på sin dator, men jag vet folk som lagt det dubbla, så det är inte jätte mycket om man räknar relativt ;)

Redigerat av Putte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...