Hoppa till innehåll

Psp Vs. Nds


ketnet
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag har svårt att bestämma mig för om jag vill ha en PSP eller en NDS, och vill gärna har några tips...

 

PSP:

- Spel med bra grafik men med långa laddningstider

- Multimediafuntioner

- Memory Stick duo

- Internet

 

Pris: 2500kr

 

NDS:

- Lite sämre grafik, bättre spel?

- Två skärmar

- Touchscreen

- "Billig"

 

Pris: 1000-1500kr

 

Jag behöver inte alla de mediafunktioner som finns i PSP, men många säger att grafiken är så bra!

 

OBS moderatorer!! Jag har redan postat detta ämne i Nintendo DS katgorin, så om ni vill kan ni ta bort det här istället för den i NDS forumet.

post-35706-1134583441_thumb.jpg

Redigerat av ketnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Jag tycker Nintendo DS skulle passa finfint om du gillar Nintendo-spel,och grafiken är inte allt.Alla snackar grafik som om det vore det viktigaste av allt.Äsch,ett Nintendo DS för dig om du gillar Nintendo som sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har haft psp i ungefär 7 månader nu och har inte tröttnat än(och jag har inte äns köpt gta!!!!)

Frågan är om vi verkligen ska jämföra ds med psp, psp har mer 'riktiga' spel(mer konsol aktiga och inte spel man bara tar upp och spelar i en minut.)

Självklart finns det några sådana spel till ds också.

 

Det här är vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Psp är populärare hos dem som gillar olika och allmäna spel.

Men Nds är för dem som gillar för det mesta äventyspel och liknande och självklart Mario spel och liknande.

Men ifall jag skulle få välja skulle jag ta Psp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har svårt att bestämma mig för om jag vill ha en PSP eller en NDS, och vill gärna har några tips...

 

PSP:

- Spel med bra grafik men med långa laddningstider

- Multimediafuntioner

- Memory Stick duo

- Internet

 

Pris: 2500kr

 

NDS:

- Lite sämre grafik, bättre spel?

- Två skärmar

- Touchscreen

- "Billig"

 

Pris: 1000-1500kr

 

Jag behöver inte alla de mediafunktioner som finns i PSP, men många säger att grafiken är så bra!

 

OBS moderatorer!! Jag har redan postat detta ämne i Nintendo DS katgorin, så om ni vill kan ni ta bort det här istället för den i NDS forumet.

 

Lol N ds har inte alls lite sämre grafik, den har mycket sämre grafik. N ds har samma grafik som n 64, och PSP har samma grafik som ps2.

 

PSP är dyr eftersom den har så dyra grejer.

Redigerat av Puck0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...