Hoppa till innehåll

Orättvisa I Fuska.se!


Fusion

Rekommendera inlägg

Hur vill ni ha det egentligen?

Nolltolerans eller att vi struntar i alla regler, trådlåsningar, varningar, avstängningar etc.?

Det är ju det enda sättet att göra saker någorlunda rättvist.

 

Du har antaglingen inte förstått meningen med denna tråd,det jag menar är att det ska bli rättvist och inte att det ska vara nolltolerans eller skita i alla regler..ni borde verkligen förstå vad jag menar..om vi nu säger så här:Ifall ni nu vill vara orättvisa då ska ni vara det mot både gamla medlemar och nybörjare och tvärtom.

Hoppas verkligen att nå har förstått vad jag menade med denna inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men jag håller med också att dem borde behandla dem nya medlemarna lika värda som dem gammla.

T.ex. Ni ska behandla dem här båda likadana. Guggo&Mscape

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ni moderatorer vägrar inse sanningen...så därför klassar jag detta som att ni vägrar inse fakta,istället för att försöka göra något åt detta,ignorerar ni detta..

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad är det vi ska göra? har du sett många "jag-slutar-på-forumet" av medlemmar i olika "ranker" som vi har låst efter olika lång tid den senaste tiden? skulle gärna vilja ha några länkar så att vi moderatorer kan ge fakta till varför just detta gjordes. NesseN och deras trådar är gamla och dessutom besvarade. men vilka nya trådar är det vi har varit så orättvisa i?

det är totalt omöjligt att göra något åt något som man inte vet vad det rent konkret är.

 

en ny medlem som har missat en regel kan man se genom fingrarna för men kanske inte en rank #6 som gör samma regelbrott. då skulle vi alltså enligt dig köra nolltollerans precis som #21 säger? en medelväg, ok. då ska vi alltså inte varna nykomlingar som gör reklam för sin nygjorda hemsida. det ska ju vara som förut. och så ska vi inte heller varna en som varit aktiv medlem sedan fuskarnas tid och som gör precis lika mycket reklam för sitt forum. summa sumarum: ingen varnas för det och det är alltså fritt fram att göra det.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst QuikSilver

Hej,jag har märkt att moderatorerna är orättvisa,anledningar,jo som t.ex när Xade,Guggo och Mcspace skrev sina avskeds brev,då blev dem låsta efter en viss tid(Kort tid)!

Men sen när Mellanmjölk och Nessen skrev sina avskeds brev blev dem inte låsta...fastän Mcspace skrev sin tråd efter Nessens och Mellanmjölks så blev den låst...

Skulle gärna vilja ha svar på detta och jag kommer inte att bli förvånad ifall denna tråd också blir låst!

 

tycker det låter dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur vill ni ha det egentligen?

Nolltolerans eller att vi struntar i alla regler, trådlåsningar, varningar, avstängningar etc.?

Det är ju det enda sättet att göra saker någorlunda rättvist.

 

Det blir ju lika rättvist/orättvist för alla då...

Det är ju så du vill att det ska vara, så varför gnäller du när jag lägger upp ett förslag som i mina ögon låter som era synpunkter?

 

Ingenting kommer någonsin att bli helt rättvist, men vi gör vad vi kan för att göra sidan rättvisare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur vill ni ha det egentligen?

Nolltolerans eller att vi struntar i alla regler, trådlåsningar, varningar, avstängningar etc.?

Det är ju det enda sättet att göra saker någorlunda rättvist.

 

Då har du missuppfattat och hört fel!

Det enda jag vill är att ni åtminstonde visar lite hänsyn till dem som är nybörjare.

 

Nico:Anledningen till att jag startade tråden var inte för varningar,men jag iallafall svara dig så här:alla är människor och kan göra misstag,ni borde först säga till den personen att inte göra samma sak,vare sig det är en nybörjare eller en gammal medlem.

Och plus,ni låste inte NesseN's och MellanMjölk's trådar om detta,fastän det ser ut som dem är tillbaka..

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jomenvisst. men det blir lite svårt att hålla ordning på om någon blev tillsagd en gång för två år sedan. är det en ny medlem kan man strunta i det om det är en äldre medlem, är det en nyare kan man utgå ifrån att den inte visste om det och kan då säga till denne. men har du varit här flera år känner du förmodligen till reglerna. alla är eg skyldiga att känna till dem men just beroende på att alla kanske inte gör det kan vi släppa det och säga att de borde läsa reglerna för att undvika varningar. men har du varit här länge så vet du att du inte får spamma ner ett helt forum, att du inte får göra en tråd med bara reklam om din hemsida, tipsa om vart man kan ladda ner hela Desparate Housewifes gratis eller liknande. naturligtvis kan man ursäkta lite småonödiga inlägg, att man klistrade in en stor bild eller gjorde flera trådar om samma sak. även om vi vet att du bör kunna reglerna. men börjar det bli grövre regelbrott bör du veta att det är något man inte gör. det är faktiskt inte så enkelt att "råka" spamma ner ett forum... men visst, din baseline kan jag köpa.

 

och som sagt, alla medlemmar är ju bara människor (förutom FuskaBot då...). likaså OP's, administratörer och moderatorer....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med dig,men det är som ni är poliser och vi är vanliga människor,och tyvärr är några av oss tjuvar,som när som helst åka in i finkan (få en varning,men är det första gången kan man alltid bli förlåten för den "brott" man har gjort och få "villkorlig dom". ;)

EDIT:Jag det bara som ett exempel.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1.Respektera Admins/Moderatorer. 2. Moderatorer borde inte banna folk,men dom e tvungna. 3. Dom borde respektera Nykomlingar likadant som andra gamla FUSKA-Veteraner.

Luktar lite diskriminering av det här!

Alla är medlemar,oavsett vad man har gjort! Ifall en elite fuskare går då har Fuska.se mist en medlem,ifall en nykomling går,då har Fuska.se också förlorat en medlem,så kom fram till saken!

 

 

men jag kommer aldrig sluta,detta e skojs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med dig,men det är som ni är poliser och vi är vanliga människor,och tyvärr är några av oss tjuvar,som när som helst åka in i finkan (få en varning,men är det första gången kan man alltid bli förlåten för den "brott" man har gjort och få "villkorlig dom". ;)

EDIT:Jag det bara som ett exempel.

 

De nya får chanser, det är bara vi som inte ser det. Redigerat av NesseN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...