Hoppa till innehåll

Harry Potter Och Den Flammande Bägaren

itsnotfair

Rekommendera inlägg

Jag har fastnat i Prefekternas badrum. Jag har gjort allt i början. Krossat dom första rören o så, men sen efter ett tag ska är det några mer rör som blockerar men jag vet inte om man ska förstöra dom eftersom det inte finns en kittel på cirka 1000 meter avstånd ^O) Då om man går upp en "våning" på en plattform så finns det en vindbrygga där. Den går inte att förhäxa eller nåt, för den är liksom åt fel håll så man vill knuffa på den inte dra i den. Men varken eller går. Jag kommer inte vidare :(

Redigerat av itsnotfair
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja de ska man men de kan behövas några försök. Jag har för min del inte lyckats komma på hur man gör på örtläran. Precis i början står det enbubotubra som är liksom nere i jorden och när jag kan kasta herbivicus så går de inte. de kommer inte upp nån plupp och då kan jag inte få skölden. och vid tornet där magiboken är finns en sköld men jag kan inte få tag i den heller snälla hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 år senare...

Det är väl inga svampar där, eller menar du nånstans i växthuset?

Skölden vid trolldomsboken kan du nog bara ta om du har klarat att ta en eller flera sköldar någonstans efter att du har gått igenom växthuset. Då kommer en kittel komma fram, som du ska slänga på en vägg som ser sprucken ut. Därefter klarar du nån dig själv.

Det kommer även att växa ut en planta som du kan slänga på svamparna när du har hittat en eller flera andra sköldar vid platserna efter växthuset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl inga svampar där, eller menar du nånstans i växthuset?

Skölden vid trolldomsboken kan du nog bara ta om du har klarat att ta en eller flera sköldar någonstans efter att du har gått igenom växthuset. Då kommer en kittel komma fram, som du ska slänga på en vägg som ser sprucken ut. Därefter klarar du nån dig själv.

Det kommer även att växa ut en planta som du kan slänga på svamparna när du har hittat en eller flera andra sköldar vid platserna efter växthuset.

Hej!

Ja jag menar i växthuset. (Frågan var kanske ställd lite slarvigt) Har hittat ett par stycken kittlar och slängt på olika väggar men det händer inget. Kommer aldrig så långt att jag kommer genom växthuset utan fastnar på näckrosbladen :D

Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Man ska inte göra någonting med kittlarna, de är bara som prydnad, tror jag. Fastnar du på näckrosbladen när du ska hämta gälgräset, eller när du ska gå tillbaka?

Du sa nånting om svampar också, är det de du inte kommer förbi?

Redigerat av CheatCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Man ska inte göra någonting med kittlarna, de är bara som prydnad, tror jag. Fastnar du på näckrosbladen när du ska hämta gälgräset, eller när du ska gå tillbaka?

Du sa nånting om svampar också, är det de du inte kommer förbi?

Hej igen.

Jag har kommit över näckrosbladen men inte hittat något gälgräs. Var kommer man ut från växthuset? Jag kommer bara ut samma väg som jag kom in. Alltså jag måste gå tillbaka. Och ja jag kommer inte förbi svamparna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste skjuta en planta på de, du kommer till den genom att trolla på några andra blad i vattnet. Det kan va lite svårt, speciellt med fladdergaddarna som biter än hela tiden. Men du kan växa upp blomman som lockar till de, så slipper du fladdergaddarna i några sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...