Cyper Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 Att ladda ner musik ackord m.m. stämplas som att du går in och snor dom I en affär vilket är olagligt. Skillnaden att ladda ner och stjäla det direkt från butiker är att det är mindre chans att du åker fast om du laddar ner det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 Jag kan köpa det med nedladdning av musik, men av musikackord! Ska det vara förbjudet att kunna spela en låt utan att ha betalat för sig? Man kanske bara vill kunna spela några speciella låtar, ska man behöva köpa feta böcker med ackord då? Nu är jag inte helt insatt i "ackordstölder", men det borde gå att kunna ladda hem dessa mot en mindre ersättning eller köpa "singlar" i musikaffärer. Det kanske redan går idag, du får mitt tillstånd att lägga upp en länk till en sådan sida. (Självklart en svensk sida) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 31 December 2005 Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 Ja, men tänk om någon vill bjuda på sin kunskap? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 31 December 2005 Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 Ja, men tänk om någon vill bjuda på sin kunskap? Då är det tillåtet OM det är ens egen musik. Det är lagligt med upphovsmannens skriftliga tillstånd, annars är det olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 31 December 2005 Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 Och så ska det alltid vara! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tyrion Skrivet 31 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 om nån vill bjussa på sin kunskap om gitarr spelande, då ska väl inte den amerikanska staten slänga in honom på vatten och bröd. det är ju typ likadant som om vår musiklärare i skolan skulle åka in på kåken för att han lär oss lira gitarr, piano, bas m.m utan extra kostnad. asså, det är inte helt rätt. :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 31 December 2005 Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 Hate usa , hate usa ,hate usa , usa är ett helt sjukt land Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 31 December 2005 Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 (redigerat) Inse fakta:USA behöver sånna här lagar,sjuka grejer äger rum där. Och därför behöver dem sånna här lagar som vi i Sverige tycker att det är konstigt. Redigerat 31 December 2005 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tyrion Skrivet 31 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 eller så är det vanligt att de rånar musikaffären där ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 1 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2006 Hehe,säkert. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 1 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2006 Det är inte bara USA som är annorlunda. Sverige är de också... Det där med att böta för att ha laddat hem gitarrackord (KNÄPPT). Varför inte få göra det. Det kan ju vem som helst lära ut bara de kan ackorden. Då måste ju de som lär ut ackord få böta :meddum: Förstår inte varför det ska bötas jämt. Jag var sugen på att testa att spela lite ett tag på pappas gittar. Så jag letade. Jag hittade en bra sida. Men varje gång jag högerklickade på en av bilderna så stod det att musknappen var låst. Vem bryr sig. Jag gick förbi det och sparade bilderna... Böta pfuuh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 1 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2006 Dåligaste lagen här i Sverige att det inte säljs fyrverkerier året runt :(, i USA och Europa gör dem det förutom Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.