Tyrion Skrivet 30 December 2005 Rapport Skrivet 30 December 2005 är det nån här på fuska.se som håller på med lajv*?? själv tänker jag börja nästa år. *Levande rollspel Citera
Gäst Soffan Skrivet 1 Januari 2006 Rapport Skrivet 1 Januari 2006 Nah. Har tänkt prova det men jag sitter hellre bakom papper och penna biten och skriver. Ska du och några kompisar köra bara eller ska du vara med i någon sorts klubb? Citera
Salzalada Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Skrivet 12 Januari 2006 Eh... Är Lajv ett internetspel eller?Vore bra ifall du förklarade lite mer vad det är för nåt... Citera
Scones Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Skrivet 12 Januari 2006 Lajv är när ett gäng människor klär och agrerar som någon annan person i ett rollspel. Tex kanske det handlar om medeltid, då klär sig alla som dom gjorde på medeltiden, pratar som dom gjorde då och "spelar" den tiden. (En sorts lek helt enkelt) Man får alltså inte börja snacka om det som händer i verkligheten. Ens verklighet är det som sker just då i rollsplelet ;) Citera
Gäst tvspelsrobert3 Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Skrivet 13 Januari 2006 Exackt vad tänker du börja med medeltiden eller kanske "framtiden" ;) Citera
sfvxzcds Skrivet 22 Januari 2006 Rapport Skrivet 22 Januari 2006 Själv har jag aldrig lajvat men min brorsa brukade göra det förut och några andra som jag känner. Brorsan har en massa medeltids kläder hemma. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.