Hoppa till innehåll

Nytt Pokémon Spel Kom Med Idé...

Amaeli

Rekommendera inlägg

Jag ska nu ochså göra ett pokémon liknande spel...

doc inte lika dant som pokémon lite mer blandning av fire emblem,pokémon och lite drak stil...

Det kommer vara egna påhittade pokémon om det blir bra kan jag göra det på ett spelmaking program annars får jag göra på power point där jag är riktgt skicklig!

kom med lite förslag det här vill jag ha förslag på:

*spel namn

*spel namn (tex******** och den gyllene brödrosten)

*storyn

*vad som ska hända

*funktioner

*bossar

*attacker och hur mycket dom skadar

*namn på områden skriv såhär tex.(temple ruin en mörk håla som finns bakom en stor sten klyfta för att komma förbi.....inutti ser det ut såhär:....)

*karaktärer och skriv nogrant hur dom ska se ut. gör gärna en fram sida till spelet via photoshop och bifoga i denna tråden

det ända som är klart är att den ska vara om drakar och sånt och jusst denna del av spelet ska handla om när huvud karaktären som ni får hitta på är liten och kämpar för att komma till en kyrkogård där hans döda föräldrar ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att spelnamet kan vara The Lost Graveyard: Golden Chamber.

Vad som ska hända: Jag tycker: man ska kunna tämja olika drakmonster som blir ens vänner efter en stund. Man ska kunna köpa utrustningar (om det kan bli ett RPG) och gå upp i levels. Man ska kunna möta 10 bossar (med slutbossen).

Funktioner: Lyfta stenar, hoppa, springa, attackera och ha drakkompisar med sej.

Bossar: #1 Stroku en stor sten som har ögon mm. attacker: Eye beam 35/100% atck Prosestor 50/100% atck. #2 Shidia en stor drake som går att tämja. attacker: Dragon-jump 37/100% atck, Fire beam 54/100% atck och Dragon attack 70/100% atck. slutboss: Rarelord en man med speciella superkrafter. Attacker: Kommer inte på några attacker men alla ska vara 100/100% atck. resten av bossarna kommer jag inte på.

Karaktärer:

Huvudperson: Tjej: En flicka med långt hår som är brunt, en grön jacka och en blå ryggsäck. Kille: En kille med brunt mellanlångt hår röd jacka och brun ryggsäck. Jag kommer inte på mer.

Ps kan jag få bifoga en Paint bild? Suger på Photoshop och dessutom är jag nybörjare på PS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att spelnamet kan vara The Lost Graveyard: Golden Chamber.

Vad som ska hända: Jag tycker: man ska kunna tämja olika drakmonster som blir ens vänner efter en stund. Man ska kunna köpa utrustningar (om det kan bli ett RPG) och gå upp i levels. Man ska kunna möta 10 bossar (med slutbossen).

Funktioner: Lyfta stenar, hoppa, springa, attackera och ha drakkompisar med sej.

Bossar: #1 Stroku en stor sten som har ögon mm. attacker: Eye beam 35/100% atck Prosestor 50/100% atck. #2 Shidia en stor drake som går att tämja. attacker: Dragon-jump 37/100% atck, Fire beam 54/100% atck och Dragon attack 70/100% atck. slutboss: Rarelord en man med speciella superkrafter. Attacker: Kommer inte på några attacker men alla ska vara 100/100% atck. resten av bossarna kommer jag inte på.

Karaktärer:

Huvudperson: Tjej: En flicka med långt hår som är brunt, en grön jacka och en blå ryggsäck. Kille: En kille med brunt mellanlångt hår röd jacka och brun ryggsäck. Jag kommer inte på mer.

Ps kan jag få bifoga en Paint bild? Suger på Photoshop och dessutom är jag nybörjare på PS.

Fy vad bra idéer du hadde! visst kan du detär inte heller särskilt bra på ps.

Några mer idéer? någon? ok iállafall

detta är vad hittils är bestämt... När du börjar spelet kommer en skit snygg main screen komma upp. du ska trycka på new game och välja mellan tre karaktärer

Synthia en tjej med grön jacka och brunt hår hennes special grej förutom det alla kan som att Lyfta stenar, hoppa, springa, attackera och ha drakkompisar kan hon se helt ljust i mörkret med hennes specialaresom heter shine wizard.

Sedan finns det snyggingen och starka Dreedum som är en vältränad snubbe med

svart halv långt hår hans specialare är Att han han kan krossa allt utom hus.

Sedan finns Celiné en vacker föredetta prinsessa hennes specialare är att hon med sitt utseende kan få mycket tillgångar dom andra inte kan få.

när man valt allting och ska börja spelet står det med guldtext lost graveyard.

sedan börjar man. på en tom ö.

kom med förslag på vad som ska hända efter det och kom med MASSOR av monster eftersom jag lär behöva 100 stycken...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket!

Jag tycker att efter man har börjat på ön så ska man gp upp på öns ABSOLUT högsta punkt för att där hittar man ett slags magiskt papper.

Men efter man har tagit det så kommer det en drake som kidnappar ens kompis. Jag tycker att valde man Synthia ska Celiné vara ens kompis. Valde man Celiné ska Breedum vara ens kompis. och valde man Breedum ska Synthia vara ens kompis. Sen kommer ett stort skepp som heter S.S. Ennete. Dom som äger det skeppet har sett den stora draken och säger att man kan få följa med ifrån ön och rädda sin kompis. Nu kommer Pokémon-delen av spelet. Man kan fånga drakarna med några speciella bollar. Dom första bollarna heter: Drag-ball, Caught-ball och Fire-ball. Drag-ball har en speciell efeft att fånga stora drakar. Caught-ball har en speciell efekt att fånga på långt håll. och Fire-ball fångar drakar som sprutar mycket eld. Varje boll kostar 200.

Sen får man träffa på sin rival (om du tycker att man ska ha en rival).

Rivalens vän har också blivit kidnappad av den stora draken och hon ska också hämta den. Och hon vill hinna före den man är. Sen kommer också kaptenen av skeppet och säger att man måste ha en egen nybörjardrake. Man kan välja dom här: Garsh-lv 20 Garhton-lv 50-Grawath. Rysh-lv20 Ryshfon-lv50-Ryshfonlosh. Rend-lv20 Reskog-lv48 Rendlogwo. Jag kommer inte på nåt mer just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har förslag på några monster också:

Klep, en varelse som ser ut som en rund boll med ögon. Trivs i gräsiga områden. Svaghet: Eld,sten. (ps Rysh är eld,sten).

Trikton, ett stort stenblock som har två lysande ögon. Trivs i lava. Svaghet: Vatten,is. (ps Rend är vatten,is)

Folton, en stor isboll som rullar. Svaghet: Gräs,sten. (ps garth är gräs,sten)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varsågod, Jag har tre nya som är med i första orten dom heter:

Celibon lv3 atack:invisible 0 damage/Spök pokémon/50hp

Giranemo lv 6 attack: royal pound 10/ sten pokemon/40hp

Certifyber lv 5 attack: big rumble 30/ normal pokémon/10hp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...