Hoppa till innehåll

Asyl

kola_king

Rekommendera inlägg

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Att de firar när de nekar asyl är fel. De som gjort det förtjänar att skjutas på plats.

Men Sverige kan inte ta in all världens flyktningar. Vi är ett litet land som ser ut att snart komma att kunna bli ett U-land. Vi har helt enkelt inte råd att ta hand om hur många flyktingar som helst.

Vissa som kommer hit skaffar jobb och klarar senare att leva helt utan pengar från staten. Andra lever på statens pengar hela livet utan att lyfta ett finger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det som jag blev mest upprörd över är att man sätter regler som man inte själv kan följa som t.ex att dem måste få stanna,alltså när det gäller humanitära skäl,men man utvisar ändå och sen firar det.så man har brutit mot två regler eller rättare sagt lag och ifall man gör det ska man ställas inför rätta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är både för och imot de reglerna som finns idag, för att folk som har sjukdommar som gör att dom inte kommer överleva med den sjukvård som ges i deras hemland, eller typ apeti, osv. men imot att dom tar in sånna som är fult friska, och att låta politiska flyktingar komma till sverige äventyrar till att sverige blir en måltavla för terrorism. och sen så vafan ska sverige skydda någon som gjort någo kasst i sitt hemland, han/hon får väl stå för sitt och visa att den är en man/kvinna för sin heder, och sen finns det f*n inte plats över ens till svenskarna, och varken jobb eller så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa som kommer hit skaffar jobb och klarar senare att leva helt utan pengar från staten. Andra lever på statens pengar hela livet utan att lyfta ett finger.

De allra flesta vill skaffa ett jobb, och har säkert också tillräckliga kunskaper, men de kan inte, för att de rasistiska arbetsgivarna vill inte anställa invandrare. Och då säger vissa: "De där invandrarna orkar inte arbeta, utan vill bara leva på statens pengar" vilket inte alls är sant.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker både att de ska få stanna och inte få stanna.

De borde få stanna för att vi är jämlika, men vårat kulturarv förstörs. Jag var i Stockholm för någon månad sedan. Ojojoj vad turkbutiker det var överallt. Ockej, jag har inget emot pizza, men om det ska fortsätta såhär så kommer ingen veta vad husmannskost är...

Alla som pratar med invandrare börjar använda deras ord som slangord o.s.v

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...