Hoppa till innehåll

Vilken Av Dessa Datorer?


Boffaroffe

Rekommendera inlägg

Jag ska köpa en ny dator imorgon, har kollat på en speciell, men så hittade jag en annan, ungefär samma prisklass, så nu har det kört ihop sig om vilken jag ska välja!

 

Är inte så haj på detta med cache och processormärken etc...

 

Vilken ska jag ta av dessa?

 

Intel® Celeron® D Processor 346 (3.06GHz, 533MHz FSB, 256k cache)

1024MB Dual Channel DDR 400MHz (2x512MB) Minne

160GB 7200rpm SATA Hårddisk

16 X DVD +/- RW + DVD 5.1 Power Software + Sonic Software for DVD/RW+R

(4,790:-)

 

Intel® Pentium® 4 Processor (2.80GHz, 533MHz FSB, 1MB cache)

512MB Dual Channel DDR400 (2x256MB) Minne

80GB (7,200rpm) Hårddisk

16X DVD +/- RW

(4,590:-)

 

 

Skitsvårt, eftersom det är mindre hårddisk och mindre internminne i andra :/

 

Har hört från någon att jag ska köpa P4:an men är inte 100% på det, så jag frågar här... Vill gärna har svar så snabbt som möjligt, eftersom jag ska köpa någon imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det som beror på? Finns inte så mycket mer att säga om dem.

 

Grafikkorten är integrerade, ska köpa nytt i vilket fall som helst efter sportlovet.

Nätverkskorten är ett integrerat 10/100 bredbandsanpassat nätverkskort på båda.

 

Btw, Celeronen är en Dell DimensionTM 3100 Och P4:an är en Dell DimensionTM 1100.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, ja gillar inte intregrerade grafikkort men det som beror på är vad du ska använda datorn till! Ingen av dom är nån toppklassad speldator men fungerar nog ganska bra..

 

Mitt svar: Köp delar på http://www.komplett.se om du klarar att bygga en egen dator! Fast ja gillar inte att man inte får nån garanti ifall datorn krashar eller nått :(

 

[EDIT] Denna e bra om du vill ha dell! Fast den var absolut inte värd pengarna!

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=sv&s=dhs

Redigerat av LeogetZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pentium är intels vanliga processorer, celeron är liet mer budget. nu är jag inget intelfan utan mer för AMD, men så stor borde inte processorskillnaden vara. skillnaden mellan AMD och Intel är däremot smått gigantisk...

skulle iaf gissa på att en P4 ger... jaa... iaf ger den nog inte jättemycket mer än Celeron varianten. och även om det skulle handla om en tiondels GHz eller nåt så tjänar du nog in det på SATA hårddisk och mer minne. det de dragit in på celeronen är förmodligen cacheminne, förpackning och kretsar. tror nog P4an håller något år längre än celeronen. men då snackar vi såpass lång tid att du nog kastat ut den vid det laget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du skulle bara veta att 3.06 ghz räcker långt!

 

Inget företag kommer göra ett spel som kräver mer än 2.5 ghz typ, det skulle gå dåligt för dem.

 

Ta den med Celeron processorn, ram minne kommer före än processor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

processorn har inte bara med spel att göra...... och vad jag vet spelar inte ragnarök spel som tar mer kraft än Mulle meck

 

Anledningen till att han inte spelat så många spel som kräver mer än, som du vill uttrycka det, Mulle Meck, är väl för att hans nuvarande dator inte klarade mycket mer.

 

Jag vet att jag sagt att P4 är stabil och bra, men i det här fallet får man nog ge efter lite. Dubbelt RAM och HDD är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...