megamfs Skrivet 10 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2006 Tja tycker ni att man ska kalla dart för en sport?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 10 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2006 Verkligen inte. En "trevlig" hobby, men inte någon sport. Är det inte fysiskt ansträngande är det ingen sport i min mening. Men poker klassas ju som en sport (är iallafall med på sportsidorna) & dart har visats på både Viasat Sport & Eurosport så det räknas väl som en sport, även om jag vägrar erkänna det som en sport. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cola Skrivet 11 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2006 det e väll typ en ett mellanting inte fysiskt ansträngande men ändå en tävling så ja vet inte riktigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 Jag tycker inte att man kan kalla det för sport för det enda man anstränger är ju armen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 (redigerat) Finns många "halvsporter" som inte är fysiskt ansträngande Edit:(stavning :P) Redigerat 30 Januari 2006 av TAcklaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 i dom flesta sporter svettas man ju och typ på tv ibland blir dom som i poker, får hjärtklappning, nervsammanbrott och svettas ihjäl. Ungefär som en sport allså :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MORAD Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 verkligen inte den ser inte ens som sport Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Dart är en sport och det brukar visas på sportkanalerna då och då. Det finns en världselit och många duktiga spelare. Det är kanske inte fysiskt påfrestande med det gäller att ha en bra mental sida i den sporten. Sedan måste man kunna kasta bra förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Jag har sett det på Eurosport någon gång och det är ganska roligt att titta på och roligt att utöva ochså. Man måste kunna sikta väldigt bra ochså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Jag har sett det på Eurosport någon gång och det är ganska roligt att titta på och roligt att utöva ochså. Man måste kunna sikta väldigt bra ochså. Precis, ett bra sikte är ett måste. Sedan går det så snabbt också omgångar. Efter en person har kastat tar det ungefär 3 sekunder sedan kastar nästa och så fortsätter det så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 sporter är väl sånt som inte är speciellt fysiskt ansträngande (dart,schack curling) Idrott är det som är fysiskt ansträngande (friidrott, fotboll, hockey). Vet inte om det är rätt men detta är vad kompisar har sagt till mig, det låter vettigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Ja, absolut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.