Gäst Soffan Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Ryckten går att det blir den sista av serien för harRy dör :( sägs det. observera att harry stavas med två R :cool: Inte den sjunde boken om du nu har läst 6:an? Blir trött på alla dessa rykten. Bara små feta barn framför datorn som gissar sig fram till hur handlingen blir. Dåligt säger jag. Fånigt ;) Man får se hur det går för Harry och fanskapen i böckerna än att försöka få reda på saker innan. Citera
kola_king Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Orka böcker! Serietidningar är bättre! :D Jodå, serietidningar är bra, men om man inte läser böcker i tron att dom är dåliga så missar man verkligen något. Och jag tycker som Rowyn, man har sina egna spekulationer, och om J.K Rowling får reda på de så kommer hon antagligen att försöka undvika att skriva så som fansen tror för att ge den största överraskningen. Citera
Selene Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Skrivet 21 Februari 2006 Troligen har J.K Rowling redan för längesedan funderat ut ploten med hela serien. Man måste ha ett slut för att kunna skriva en bra historia, jag tror inte att hon bara sitter och hittar på lite titt som tätt utan det mesta är nog planerat och igenom tänkt. Så slutet blir nog som hon planerade det från början när hon fick iden om att skriva en bok om Harry Potter. För redan när första boken kom ut kunde hon ju säga att det skulle komma sex till. Det tydde ju på att hon hade ngt planerat från början. Så jag tror inte att hon kommer ändra slutet efter vad läsarna tror. Citera
kola_king Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Skrivet 21 Februari 2006 Där har du fel. Hon kanske hade tänkt ut nån liten grundhistoria "Harry kommer gå 7 år i Hogwarts, och han kommer slåss mot Voldemort" eller nåt, men det mesta har hon nog kommit på efter som. Det var en som skrev en deckare, och när hon kommit lite längre än mitten så var det en av hennes vänner som undrade vem mördaren var, och då svarade hon: "Jag vet inte än". Den boken blev en bestseller, liksom många andra av hennes böcker. Så man behöver inte alls tänka ut en historia i förväg för att den ska bli bra. Citera
Gäst Soffan Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Skrivet 21 Februari 2006 Under de år hon har nu skrivit alla Harry Potter böckerna har hon nog kunnat utveckla storyn ännu längre. Det kanske blir ett annorlunda slut i alla fall? Men du har rätt att hon redan hade slutet nedskrivet på något papper då hon skrev första boken. Hon har lagt upp en väg för att skriva sina böcker och så. Nu när hon kommer till den sista och slutgiltiga så tror jag att hon kommer sätta all sin kraft på just denna bok. Hitta på nya saker, magier, karaktärer och varelser. Citera
Selene Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Skrivet 22 Februari 2006 Kola king: Två saker, hon som skrev deckaren, varför skulle hon berätta för sin vän vem mördaren var om hon redan planerat vem det var ville hon ju inte avslöja det för någon. Och en annan teori är ju att hon kan ha, mer en än lösning på slutet och vem som skulle vara mödaren, kanske var det fler som passade in. Och då sa hon "jag vet inte" eftersom hon inte var helt säker. Jag kan ju inte påstå att jag vet hur hon tänker, men jag skriver en hel del noveller själv och är ofta inne på sidor där alla kan lägga upp sina noveller, m.m och alla som skriver säger samma sak. man måste ha en början och ett slut klart för sig när man börjar skriva för att det ska bli riktigt bra, man måste ha ett mål att nå och det måste finnas en poäng med det hela annars om man inte har ngt planerat riskerar man att hela historien förstörs att man efter ha skrivit ett tag allt bara tar helt stopp och man vet inte hur man ska fortsätta. Men när man har en början och en poäng som man vill uppnå så kan man börja lägga till saker som passar in för att poängen med historien ska bli intressant. Jag tror inte att J.K Rowling bara tog ett papper satte sig ner och tänkte och sedan tvingade ner saker. Utan det hon skrev hade hon nog funderat ut långt före. Men det här är bara en av mina teorier, jag säger inte att det är rätt eller fel. Citera
ChipZ Skrivet 24 Februari 2006 Rapport Skrivet 24 Februari 2006 Harry Potter and the fortress of shadows bara ett kanske Lite mer info på: TheSwedishRowlingFanClub Citera
kola_king Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Skrivet 25 Februari 2006 Selene: Jag säger inte att Rowling inte hade en aning om vad hon skulle skriva om när hon började, vad jag menade var att hon kanske hade en grundstory, men jag tror inte att hon hade planerat nåt om horrokruxerna i början av ettan. Citera
Selene Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Skrivet 25 Februari 2006 Kola King:Det var ju det jag försökte säga. Citera
snubben Skrivet 26 Februari 2006 Rapport Skrivet 26 Februari 2006 f*n,ska har do,boken blir skit om det hender. Citera
kola_king Skrivet 26 Februari 2006 Rapport Skrivet 26 Februari 2006 Selene: Ok, en mindre missuppfattning. Citera
snubben Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Skrivet 28 Februari 2006 Selene: Ok, en mindre missuppfattning. Ups ledsen, jag so inte att mitt inleg var lite konstigt.Jag sa eftersom det stog i en lenk att Harry skulle do,om man ska det so kommer boken bli skit Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.