bogerman92 Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 när jag har gjort att man kan få ammo i spelet så funkar det bara på första banan men sen på lvl 2 så blir det error typ att det e unkown variable eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 du kanske måste se till att variabeln skapas varje nytt level. har inte lyckats klura ut hur man kan få dem att vara över flera rooms än... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Hulk746 Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 i varje room så måste variabeln skapas igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 Skapa ett object som typ heter "ammo". Sen så lägger du in ammo variablen och alla händelser där. Sen så sätter du ut den i varje level. : 1. object 2. variabler i object 3. sätt det i varje level 4. inga sprites får leda till objectet!!! OBS! lättast om man kör klick and play i game maker! FUNKAR FINT FINT FÖR MIG :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 Eller enklare. 1. Gör ett objekt vid namn Kontroll 2. Skapa ALLA dina variabel där. 3. Sätt ut objektet i varje rum. 4. Sätt bara ingen sprite på objektet så att det syns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bogerman92 Skrivet 15 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 ok det funkar men närjag försökte göra att man såg hur mycke ammo man hade så syntes inte gubben man styrde utan vara ammo siffran Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
>Daniel< Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 OMG??? asså..kryssa in permanent eller vad det e för knapp bara 1. gå in på objectet 2. nere vid ett hörn finns en knapp som det står pemanent har jag för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 Kryssa i persistent på objektet med ammon så kommer det följa med till alla rum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.